ناصرآخوندی: 120شرکت دانش بنیان و شتاب دهنده در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش حضور دارند. 

به گزارش ایلنا؛ ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان شامگاه دوشنبه پس از گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش در جمع خبرنگاران گفت: اکثرا غرفه‌‌ها در این نمایشگاه دانش بنیان هستند و با تولید کالاهای استراتژی ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می کنند؛ از مزیت صادارت را نیز برخوردارند و ارز آوری می کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که در مرکز نو آوری کیش جایگاه بیش از 80 شرکت دانش بنیان و بیش از 40 شرکت شتاب دهنده آماده شده و فضای مناسبی برای شروع فعالیت اینشرکتها فراهم شده است؛ افزود: تسهیلات ویژه ای را برای شرکت‌‌های  دانش بنیان و شتاب دهنده در نظر گرفته ایم که در سالهای ابتدایی اجاره ای از آنان دریافت نمیشود و اگر موفق به تولید محصول شده باشند مساعدت‌‌های  مالی نیز می شوند و یک مکان دیگر نیز به مساحت 10 هزار مترمربع مناسب برای فعالیت شرکت‌‌های  دانش بنیان آماده شده و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: رویکر ما در جزیره کیش، ایجاد یکی از مهمترین مراکز علمی، فن آوری و نو آوری کشور است که همه ملزوماتی که برای شرکت‌‌های  شتاب دهنده، دانش بنیان و نوآور میتواند باشد؛ در مرکز نوآوری کیش لحاظ شده و سازمان منطقه آزاد کیش از ابتدا تا انتها در کنار آنان خواهد بود. آخوندی از همه شرکت‌‌های  دانش بنیان و شتاب دهنده که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند؛ دعوت کرد در مرکز نو آوری کیش حضور داشته باشند و از همه مساعدت‌‌های  لازم بهره مند شوند. گفتنی است شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کیش در راستای مقابله با آثار تحریم و به منظور معرفی‌ ظرفیت‌ها‌، تجهیزات و صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی ایران، به نمایندگان کشور‌‌های  شرکتکننده برپا شده است و تا سوم بهمن ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است در این نمایشگاه، فعالان، سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران با مشارکت بیش از 140 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، هلند، امارات متحده عربی، روسیه و کره‌جنوبی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی حضور دارند.