وزارت کشور بحرین در تبعیت از دولت سعودی، مدعی شد که ایران عامل شیوع ویروس کرونا در بحرین و دیگر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس است.

به نوشته وبگاه بحرینی «اخبار الوطن»، «راشد بن عبدالله»، وزیر کشور بحرین روز پنجشنبه در نشست مشترک با نمایندگان پارلمان این کشور، ادعا کرد که ایران دست به پنهانکاری در خصوص شوع ویروس کرونا در ابتدای امر زده و با این اقدام موجب شیوع این ویروس در خارج از مرزهایش شده است.

 وی در سخنان عجیبی مدعی شد که این پنهانکاری ادعایی از سوی ایران نوعی از حمله بیولوژیک است که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد. او اتهامات دیگری نیز به ایران نسبت داد و همچون دولت سعودی گفت که ایران موجب شده است تا این ویروس به راحتی به خارج از مرز‌های ایران سرایت کند.

به دنبال آن، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی در همین رابطه نوشت: «آمریکا که با وجود ناوگان پنجم دریایی نظامی خود بر بحرین حکومت می‌کند عامل اصلی جنگ بیولوژیک و حتی کتمان اولیه کرونا در آمریکاست.»

بحرین شهروندان خود را نمی‌پذیرد

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اطلاع داد که حدود ۱۳۰۰ شهروند بحرینی مجبور شده اند اقامت طولانی و ناخواسته در ایران داشته باشند.

وی توضیح داد: به رغم اینکه بسیاری از کشورهای منطقه با همکاری مسئولان کشورمان برای بازگرداندن اتباع خود اقدام کردند، متاسفانه دولت بحرین با وجود آمادگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری، هیچ گونه اقدامی به منظور بازگرداندن اتباع خود به عمل نیاورده است و پیشنهادهای ارائه شده از سوی برخی را نیز نپذیرفته است.