پارسایی بیان کرد؛

سازمان هواپیمایی؛ متهم ردیف اول ورود کرونا به کشور

بهرام پارسایی، نماینده شیراز و سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: کشور ما مثل خیلی از کشورهای دیگر از این آلودگی(کرونا) عاری بود و اگر ما بخواهیم متهمان شیوع کرونا در کشور را رده‌بندی کنیم، قطعا سازمان هواپیمایی که مانع انجام پرواز به چین نشد در کنار ایرلاین ماهان از متهمان ردیف اول است. اگر مبادی ورودی به درستی کنترل می‌شد و پروازها به چین متوقف می‌شد امروز این هزینه‌ها را متحمل نمی‌شدیم. وی افزود: اگر احیانا جلسات مجلس تشکیل نشود، انتظار داریم قوه قضاییه راسا به این موضوع ورود کند زیرا ما معتقدیم اتهام این افراد سنگین‌تر از کسانی است که ماسک احتکار می‌کنند.

    

نامه ظریف به گوتروش درباره ضرورت لغو تحریم‌ها

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌ای به آقای آنتونیو گوترش - که رونوشت آنرا برای روسای همه سازمان‌های بین‌المللی و همتایان خود در سراسر جهان فرستاد، پایان تحریم‌های دولت ایالات متحده را خواستار شد. در این نامه با تاکید بر تاثیر تحریم ها بر فروش نفت، صادرات، کاهش توان دولت برای تامین کالاهای اساسی شهروندان و هچنین سایر فشارهای اقتصادی، آمده است: علی‌رغم توانمندی علمی و تعهد نظام سلامت ایران برای مبارزه با شیوع کروناویروس، تحریم‌های ایالات متحده بر تجارت قانونی و  پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع کووید-۱۹ در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

    

سفارت ایران در توکیو خبر داد؛

کمک ۲.۵ میلیارد ینی ژاپن به ایران

سفارت ایران در توکیو از کمک دولت ژاپن به ایران برای مبارزه با شیوع کرونا خبر داد. سفارت ایران در توکیو با انتشار پیامی در صفحه توییترش از کمک پزشکی ژاپن به ارزش دو نیم میلیارد ین خبر داده و ضمن قدردانی از حمایت دولت ژاپن، مطرح کرد: برای کنترل کامل شیوع کرونا ویروس جدید، نیاز به هم‌بستگی جهانی است.

    

تلاش برای تشکیل مجلس «آنلاین»

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از احتمال برگزاری جلسات مجلس به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد و گفت: در این باره با آقای محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات مذاکراتی شده و راهکارها و زیرساخت‌ها نیز فراهم شده است. همچنین با اپراتورهای مختلف نیز مباحثی مطرح شده است. وی همچنین از برگزاری جلسه هیأت رئیسه مجلس در روز شنبه(24 اسفند) خبر داد و گفت: در این جلسه درباره نتیجه مذاکرات با وزیر ارتباطات، کم و کیف برگزاری جلسات علنی به صورت مجازی و همچنین یافتن راهکار قانونی برای آن بحث و گفتگو می‌شود.

    

 مهدی حاجتی دوباره بازداشت شد

 مهدی حاجتی، عضو سابق شورای اسلامی شهر شیراز، بنا به گفته همسرش عصر پنجشنبه ۲۲اسفندماه ۹۸ بازداشت شد. زهره رستگاری، همسر مهدی حاجتی در این باره گفت: «عصر پنجشنبه حوالی ساعت ۱۴ همسرم مقابل منزل بازداشت شد. در حکمی که بازداشت‌کنندگان همسرم به ما نشان دادند دلیل این اقدام نشر اکاذیب اعلام شد.» حاجتی در روزهای گذشته توئیت‌هایی در رابطه با قرنطینه نکردن شهر قم در ابتدای شیوع ویروس کرونا و همچنین در حمایت از زندانیان سیاسی منتشر کرده بود.

    

یک سردار سپاه در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

فارس نوشت: «معاون عملیات سابق قرارگاه ثارالله تهران در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. سردار ناصر شعبانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و معاون عملیات سابق قرارگاه ثارالله تهران، در اثر ابتلا به کرونا دعوت حق را لبیک گفت. فرمانده‌ی سپاه شهرستان آمل در جریان وقایع بهمن ماه سال ۶۰ و فرماندهی سپاه کرمانشاه در زمان عملیات مرصاد از جمله سوابق سردار شعبانی است.»