تحریم در شب انتخابات

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران روز پنج‌شنبه با برگزاری یک نشست خبری در وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن با ادعای اینکه انتخابات ایران نمایشی است و از سوی شورای نگهبان مهندسی می‌شود، از تحریم احمد جنتی و 4 عضو دیگر شورای نگهبان (شیخ محمد یزدی، عباسعلی کدخدایی، سیامک رهپیک و محمدحسن صادقی مقدم) از سوی وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد. هوک در توجیه تحریم 5 عضو شورای نگهبان مدعی شد این افراد مردم ایران را از حق انتخاب آزاد و منصفانه محروم می‌کنند.

    

واکنش آیت‌الله جنتی به تحریم شدنش:

آمریکا خر است

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران درباره تحریم خود و 4 عضو شورای نگهبان به کنایه گفت: «بله ما را تحریم کردند؛ من دارم به این فکر می‌کنم این همه پول‌هایی ما که در صندوق‌های آمریکا می‌ریزیم را چکار کنیم! اینهمه در بانک‌های امریکا پول ریختیم حالا نمی‌شود آنها را برداشت کنیم. بعد هم نمی‌توانیم آنجا به جشن کریسمس برویم و شرکت کنیم! واقعا خریت ارثی نیست این آقا باید یک آرم خریت در پیشانیش بزنند تا هر کس می‌آید ببیند که این خر است! من نمیفهمم چه فکری می‌کند؟ آخر ما چه ضرری از این تحریم می‌کنیم؟»

    

چین:

به همکاری با ایران برای مقابله با کرونا ادامه می‌دهیم

به گزارش ایسنا به نقل از سایت وزارت خارجه چین، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: ایران و چین قاطعانه در کنار یکدیگر با این بیماری در نبرد هستند. دولت و مردم ایران کمک‌ها و حمایت‌های باارزشی را نسبت به چین ارائه داشتند. محمدجواد ظریف نیز اولین وزیر امور خارجه‌ای بود که به طور عمومی از چین حمایت کرد. چین به همکاری، هماهنگی و ارتباط نزدیک خود با ایران ادامه می‌دهد تا هر چه زودتر با این ویروس مسری مقابله کنیم و مردم هر دو کشور را در سلامت کامل نگه داریم.

    

فرماندار ویژه خرمشهر خبر داد:

عراق مرز شلمچه را بست

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از بسته شدن مرز شلمچه خبر داد و گفت: مرز تجاری شلمچه باز است و هیچ گونه مشکلی برای انجام فعالیت های تجاری در این گذرگاه مرزی وجود ندارد اما تردد اتباع عراقی و زائران عتبات عالیات از مرز شلمچه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است. وی افزود: بستن شدن مرز شلمچه با تصمیم دولت مرکزی عراق صورت گرفته است و این موضوع ربطی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد.

    

دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش رأی

به گزارش ایرنا، محمدناصر زندی، فرماندار چالوس عصر جمعه با تائید دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش آرای مردمی در این شهرستان، گفت‌: این افراد که غیر بومی هستند به اتهام  دادن رأی به نامزدی خاص در بخش مرزن‌آباد از توابع این شهرستان بازداشت شدند. وی افزود: طبق گزارش‌های رسیده از دادگاه مرزن‌آباد سرنشیان این خودروها علاوه بر رأی دادن به نامزدهای خاص، همچنین ماموریت خرید و فروش آرای مردم را هم داشتند که خوشبختانه با پیگیری دستگاه قضایی و مسئولان امنیتی و انتظامی شناسایی و دستگیری شدند.

    

استریت تایمز:

مجلس جدید، تغییری در روابط ایران و آمریکا ایجاد نمی‌کند

پایگاه خبری «استریت تایمز» طی گزارشی، انتخابات مجلس در ایران را بازتاب داد. در این گزارش آمده است که حضور پرشور مردم در انتخابات به حاکمیت در ایران کمک می‌کند تا قدرت خود را مستحکم کند. استریت تایمز در ادامه نوشت که با توجه به ترکیب احتمالی پارلمان آینده، انتظار نمی‌رود که مجلس جدید تغییری در روابط ایران و آمریکا ایجاد کند.