جهانگیری:

نامه «نیلوفر بیانی» در هیأت دولت مطرح می‌شود

جهانگیری در پاسخ به پرسشی درباره‌ نامه یکی از فعالان محیط زیستی در خصوص اتفاقات مدت بازداشت و بازجویی از وی، تصریح کرد: «این نامه را ندیدم اما حتما در جلسه آتی هیأت دولت مطرح می‌کنیم و اگر لازم باشد افرادی از دولت را برای پیگیری این مورد و صحبت با رییس قوه قضاییه در این خصوص تعیین می‌کنیم.» گفتنی است اخیرا نامه‌ای از این متهم محیط زیستی منتشر شده که حاوی مباحثی تکان‌دهنده از شکنجه در بازجویی‌ها از وی است.  

    

نامه دولت به شمخانی برای تعیین تکلیف آمار کشتگان آبان

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره اعلام پزشکی قانونی مبنی بر اینکه «بر اساس مصوبه شورای امنیت، خود این شورا مسئول اعلام آمار کشته شدگان حوادث آبان ماه است»، گفت: به طور حتم پزشکی قانونی آمارهای این موضوع را در اختیار دارد و به نظر می‌آید با توجه به این که این آمار بسیار پایین‌تر از رقمی است که تا به امروز اعلام شده، باید هر چه سریعتر در این مورد تصمیم‌گیری شود. در این راستا دولت نامه‌هایی به آقای رحمانی فضلی در شورای امنیت وزارت کشور و آقای شمخانی در شورای عالی امنیت ملی ارسال کرده تا در صورتی که چنین مصوبه‌ای وجود دارد، سریع‌تر این آمار اعلام شود.

    

رایزنی‌ها بالاخره نتیجه داد؛

اصولگرایان به وحدت رسیدند

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پس از چند دور مذاکرات فشرده، برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به  «فهرست وحدت» رسید. این مذاکرات از دوشنبه شب، با حضور نمایندگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پایداری دنبال شد و پس از حل مشکل اصلی اختلافی، طرفین روی کلیات به توافق رسیده و در نهایت لیست نهایی تهیه و تدوین شد. خبرآنلاین در این باره نوشت: «لیست وحدت» شورای ائتلاف در حالی منتشر شد که در آن بیشترین سهم به فرزندان معنوی و سیاسی آیت‌الله مصباح اختصاص یافته است.

    

مشارکت در انتخابات 40 درصد خواهد بود

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به ایلنا گفت: اگر امروز قبل از اتفاقات آبان ماه بودیم، می‌گفتم سبد رأی اصلاح‌طلبان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد زیرا بیشتر طبقه متوسط و قشر خاکستری هستند که ان‌قُلت‌هایی را نسبت به اصل شرکت در انتخابات خواهند آورد اما در این انتخابات اقشار آسیب‌پذیر به نوعی با حضور در انتخابات قهر کردند. وی افزود: معتقدم مشارکتی که امروز برای انتخابات نشان داده می‌شود، ۲۰ درصدی است اما با توجه به اینکه تا زمان انتخابات مشارکت مردم بالاتر می‌رود، احتمالا حضور در انتخابات حدود ۴۰ درصد خواهد بود.

    

عادل الجبیر:

ارتباط مخفیانه‌ای با ایران نداریم

 به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست مانیتور، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه، تاکید کرد که هیچ کانال ارتباطی مخفیانه‌ای میان ایران و عربستان وجود ندارد. وی تاکید کرد: موضع ما در قبال ایران مشخص است و واضحانه آن را اعلام می‌کنیم؛ از ایران می‌خواهیم که به حقوق بین‌الملل و اصل احترام به حاکمیت سایر کشورها، پایبند باشد، حمایت از تروریسم را رها کند، تحویل موشک‌های بالستیک به تروریست‌ها را متوقف کند و حسن هم‌جواری در خلیج فارس را نیز بپذیرد.

    

ادعای چندباره پمپئو:

آمریکا آماده مذاکره با ایران است

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از آمادگی کشورش برای مذاکره با تهران سخن گفت اما تحقق این ادعا را به تغییر رفتار ایران مشروط کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد مقامات واشنگتن آمادگی مذاکره با ایران را دارند اما این کشور باید (پیش از هر چیز) رفتار خود را به طور اساسی تغییر دهد. وی در این باره مدعی شد: عجله‌ای نداریم، کارزار فشار ادامه دارد. این فقط یک کارزار فشار اقتصادی نیست؛ بلکه همزمان، منزوی کردن از راه دیپلماسی است.