امام جمعه مشهد گفت: مردم باید دم در مجلس بایستید و اجازه ندهید عده‌ای به مجلس بروند، آنها کسانی هستند که چند خصوصیت دارند، یکی افرادی که انقلابی نیستند، یعنی آنهایی که با رهبری زاویه دارند ولو هر اندازه کم باشد؛ این افراد رهبری، ولایت و شخص رهبر را به تمام معنا قبول ندارند. مقام معظم رهبری فرمودند باید مومن و انقلابی باشد اما این افراد انقلابی نیستند.

حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی، در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، در ادامه اظهاراتش درباره کسانی که نباید وارد مجلس شوند، افزود: دوم کسانی که غرب‎گرا هستند، چشمشان به دروازه اروپا است و وقتی زنی از اروپا می‌آید، خانم موگرینی، با او عکس می‌گیرند، این افراد را به مجلس نفرستید. سوم عدم اعتقاد راسخ به نقش حاکمیت دین در اداره کشور است. عده‌ای معتقدند دین نمی‌تواند کشور را اداره کند، باید به گونه دیگری اداره کنیم. افرادی که اعتقاد راسخ ندارند باید دین مدیر کشور باشد، آنها را به مجلس نفرستید چون مومن نیستند.

برخی فکر می‌کنند رزق مملکت دست آمریکاست

وی ادامه داد: چهارم افرادی که از ولایت فقیه تبعیت گزینشی دارند، شعار پیروی از ولایت فقیه را سر می‌دهند، اما در مقابل ولی فقیه خاضع نیستند و گزینشی تبعیت می‌کنند، وقتی منافعشان اقتضا کند می‌گویند چقدر خوب گفتند، اما وقتی منافعشان در خطر باشد می‌گویند آقا اینگونه نمی‌گفتند بهتر بود. پنجم مرعوبیت و وادادگی در برابر استکبار است، افرادی که از آمریکا می‎ترسند، از ناوگان آمریکا وحشت می‌کند، از بمب اتمی آمریکا می‌ترسند و فکر می‌کنند رزق این مملکت به دست آمریکا است و باید تحریم را بردارد، را به مجلس نفرستید.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: خاصیت ششم نداشتن روحیه انقلابی و جهادی، هفتم تلاش برای مذاکره و رابطه با آمریکا، هشتم موضع منفی نسبت به نقش ایران در جبهه مقاومت، نهم ترویج و اشاعه «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم»، دهم نفوذپذیری و بی‌توجه بودن به خط نفوذ دشمن، یازدهم خویشاوندسالاری و باندبازی و دوازدهم ولنگاری فرهنگی و لاابالی‌گری در برابر منکرات است. برای اینکه این افراد به مجلس نروند، بایستید. آن کسی که می‎دانید اینگونه بوده و دارد وارد مجلس می‌شود، با همه قدرت اجازه ندهید وارد شود. اگر این افراد وارد مجلس شوند، دیگر کاری از مجلس بر نمی‌آید.

مجلس یازدهم خطیرتر از  مجالس قبلی است

امام جمعه مشهد ادامه داد: این را بدانید که در 40 ساله دوم پیروز نگه داشتن انقلاب از 40 ساله اول سنگین‌تر است، زیرا در 40 ساله اول دشمن فقط می‌خواست کشور ما را بگیرد، بر مطامع و منافع مردم در این کشور مسلط شود و سرنوشت شما را ملعبه مطامع خود قرار دهد، اما در 40 سال دوم مساله زندگی و حمایت دشمن، بود و نبود آن و بقا و از بین رفتنش به این انقلاب وابستگی پیدا کرده، انقلاب بماند، دشمن نابود است، اگر انقلاب برود و سقوط کند، دشمن می‌تواند زندگی کند، بنابراین در 40 ساله دوم نگه داشتن انقلاب بسیار سخت‌تر است. هر جریانی که پیش می‌آید، نسبت به آنچه در گذشته داشتیم، حساس‌تر و خطرناک‌تر بوده و موقعیت خطیرتر است.