رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه پدیده‌ای منحصر بفرد است که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل ناچار به تغییرات هستیم؛ بخشی به اقتضای سن خود و به دلیل ماموریت‌های جدیدی که داریم باید جای خود را به جوانان بدهند و بعضی‌ها هم تناسبی با جایگاه امامت جمعه ندارند که ناچار به تغییر هستیم. به نوشته فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در جمع نخبگان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد به فتنه زرد در کشور اشاره کرد که به سیاه‌نمایی در کشور کمک می‌کند و در همین خصوص گفت: تاریک نشان دادن نظام و فاسد جلوه دادن همه مسئولان و عقبه نظام خلاف مواضع رهبری است وی افزود: رهبری که در بیانیه گام دوم دائم از امید سخن می‌گویند ایشان از همه ما بهتر و بیشتر اشکالات را می‌داند و گردش اطلاعات در اختیار ایشان است.

علی‌اکبری با انتقاد از اینکه چرا همه چیز را زیر سوال می‌بریم خاطرنشان کرد: برای مثال انتخابات نشاط و طرب سیاسی در کشور ایجاد می‌کند ولی ما با کم ظرفیتی و با لکه‌دار کردن حیثیت افراد یک اتفاق خوب را بد جلوه می‌دهیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در چنین مواردی باید با سطح عقلانیت دهه پنجم انقلاب حرکت کنیم، افزود: این فسادنمایی غیر منطقی برای آینده نظام خطرناک است زیرا در کشور پاک‌دست‌ها کم نیستند و نباید سرمایه‌های اجتماعی را زیر سوال ببریم.

نماز جمعه می‌تواند جای احزاب را پُر کند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در بخشی دیگری از اظهارات خود به موضوع تریبون‌های نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: امام جمعه باید همه را دور خود جمع کند و به فرموده آقا با اقشاری که دیده نمی‌شوند ارتباط برقرار کند رهبری معتقدند که نماز جمعه می‌تواند جای احزاب را پر کنند چرا که جامعه ما طبع خاصی دارد و نخبگان از بطن جامعه می‌جوشند نه از دامن احزاب؛ معظم‌له فرمودند کدام حزب در دنیا میتینگ هفتگی برپا می‌کند؟

وی با اشاره به ضرورت برخی تغییرات در زمینه نماز جمعه و ائمه جماعات، افزود: از کسانی که ارادت عمیق به امام و رهبری دارند انتظار کمک می‌رود تا این هدف بزرگ محقق شود چرا که برای این هدف‌گذاری در افق ۱۴۰۴ به مقام معظم رهبری قول داده‌ایم که شبکه امامت جمعه را در اوج کیفیت و مطلوبیت قرار دهیم.