درخواست وزیر خارجه کانادا از ایران؛

بررسی بدون تاخیر جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی

در حالی که طرف‌های مقابل ایران از در اختیار گذاشتن ابزار لازم جهت خواندن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی استنکاف کرده‌اند، وزیر امور خارجه کانادا خواستار بررسی بدون تاخیر جعبه‌های سیاه این هواپیما شد. به گزارش ایسنا به نقل از گلوبال نیوز کانادا، فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه کانادا گفت: ما سوال‌هایی داریم و [بازماندگان] قربانیان‌ هم سوالاتی دارند و همه دنیا نظاره‌گر ایران است. ما می‌خواهیم جعبه‌های سیاه به سرعت به کی‌یف یا فرانسه ارسال شود که قابلیت[خواندن جعبه‌های سیاه] را دارند، چراکه به این جعبه‌های سیاه آسیب وارد خواهد شد و به تخصص و تجهیزات فنی بخصوصی نیاز است تا این کار انجام شود.

    

درخواست سوئد از ایران

وزیر خارجه سوئد خواهان پاسخگویی ایران در برابر خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیما شد. به گزارش ایلنا، آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد در توییتر خود نوشت: با همکاران وزارت خارجه صحبت کردم؛ ایران باید در برابر خانواده قربانیان پرواز PS۷۵۲ پاسخگویی، شفایت و عدالت داشته باشد و به موضوع  پایان دهد. ما خواستار خروج جعبه‌های سیاه در سریع ترین زمان هستیم و برای اینکه به خانواده‌ها و کسانی که عزیزانشان را از دست دادند، غرامت حداکثر و برابر تعلق بگیرد تلاش می‌کنیم.

    

رسانه وابسته به صداوسیما خبر داد:

احتمال علنی برگزار شدن دادگاه زم

باشگاه خبرنگاران نوشت: دادگاه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی صلواتی هفته آینده برگزار می‌شود. طبق شنیده‌ها دادگاه روح‌الله زم علنی خواهد بود، اما هنوز مشخص نشده است که دادگاه او با حضور رسانه‌ها خواهد بود و یا نه! وی موسس سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز است که ۲۲ مهر امسال توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شد.

    

اطلاعیه سازمان پدافند غیرعامل درباره کرونا

مهر نوشت: سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور اطلاعیه‌­ای در خصوص شیوع بیماری ناشی از ویروس «کرونا» آورده است: وضعیت عمومی کشور از منظر امنیت زیستی در شرایط سفید است. در ادامه این اطلاعیه آمده است: قرارگاه پدافند زیستی کشور همچنان تا فروکش کردن بیماری در سطح جهانی در حالت آماده‌باش کامل بوده و به همکاری و حمایت خود از سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های مسئول بهداشتی و درمانی در این رابطه ادامه خواهد داد.