رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتی به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در توییتی نوشت: «وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!»

محمدجواد ظریف در مصاحبه‌ای تصریح کرده است که ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی، مذاکره با آمریکا را غیر محتمل نمی‌داند؛ به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد و تحریم‌ها را بردارد.

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا مذاکره با آمریکا را پس از ترور سردار سلیمانی غیرمحتمل می‌دانید؟»، گفت: خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و متوجه واقعیات شوند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید نشسته است. آنچه اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و پای میز مذاکره برگردد. ما هنوز پای میز مذاکره هستیم.

وی تأکید کرد: ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی بسیاری داریم.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یکشنبه در توئیتی نوشت، بهتر است به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توصیه شود اظهارات و تصمیم‌گیری‌هایش در حوزه سیاست خارجی را بر مبنای واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند.

 ترامپ سیاست خارجی‌اش را بر مبنای واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند

ظریف در واکنش به این توییت ترامپ نوشت: بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود اظهارات و تصمیم‌گیری‌هایش در سیاست خارجی را مبنای واقعیت‌ها ایجاد کند، نه بر اساس سرخط‌های خبری فاکس نیوز یا مترجمان فارسی‌اش.

وزیر خارجه ایران افزود: او برای آنکه بهتر آگاه شود می‌تواند تمام مصاحبه‌ام را به زبان انگلیسی بخواند.

ظریف در این قسمت لینک مربوط به مصاحبه اخیرش با مجله آلمان اشپیگل را که در نسخه انگلیسی آن منتشر شد، قرار داد.

وی سپس با ضمیمه کردن عکسی از بخشی از مصاحبه‌اش نوشت: [آیا این مصاحبه] طولانی است؟ پس فقط این را بخواند.

ظریف در این بخش از مصاحبه که عکس آن را ضمیمه کرد در پاسخ به پرسشی درباره احتمال مذاکراه با آمریکا گفت: نه، من هرگز احتمال این را که افراد رویکردشان را تغییر داده و واقعیت‌ها را بپذیرند رد نمی‌کنم. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید است. چیزی که مهم است رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذاشته‌اش را اصلاح کرده، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بازگردد.

ظریف ادامه داد: ما هنوز سر میز مذاکره هستیم. آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند. آمریکا زیان زیادی به مردم ایران زده است. روزی فرا خواهد رسید که آنها باید این زیان را جبران کنند. ما صبر زیادی داریم.