وزیر خارجه پاکستان:

ایرانی‌ها به استقبال گفت‌وگو می‌روند 

به گزارش ایلنا به نقل از ریانووستی، «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان بعد از سفر خود به تهران در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت که دولت ایران آماده همکاری با همه کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی است. وی پیش از این مذاکراتی را در تهران با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران انجام داده بود. وزیر خارجه پاکستان در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: «فکر می‌کنم ایرانیان می‌خواهند با همه اتحادیه‌های همکاری در منطقه ارتباط برقرار کنند؛ با همه سعودی‌ها، بحرینی‌ها، سوری‌ها، عراقی‌ها، لیبیایی‌ها و ...» قریشی تاکید کرد که ایرانی‌ها به استقبال گفت‌وگو می‌روند و می‌خواهند در مسیر تنش‌زدایی در منطقه گام بردارند.

    

عضو فراکسیون ورزش:

اقدام AFC در چارچوب جنگ روانی آمریکاست

ایرنا نوشت: اصغر سلیمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس ایران در خصوص اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر محرومیت ایران از میزبانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، گفت: اقدام کنفدراسیون فوتبال‌آسیا، سیاسی و در چارچوب جنگ روانی آمریکاست و وزارتخانه‌های ورزش و امور خارجه باید به این اقدام قاطعانه پاسخ دهند. وی افزود: تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر محرومیت تیم‌های فوتبال ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانی آسیا، اهداف پنهانی دارد  که دور کردن گردشگران و سرمایه گذاران از ایران و ناامن جلوه دادن آن  از جمله این اهداف است.

    

محمدی گلپایگانی: 

حداقل ۱۰۰ کاور جسد از عین‌الاسد خارج شده

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی،  رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حداقل ۱۰۰ کاور جسد از پایگاه عین الاسد خارج شده است. او اظهار داشت: در جریان شهادت سپهبد سلیمانی، چنان زهرچشمی جمهوری اسلامی از آمریکایی‌ها گرفت، که در تاریخشان شبیهش را ندیده بودند. پایگاه عظیم عین الاسد را با موشک‌های دقیق ویران کردند. وی همچنین به اظهارات فرمانده هوافضای سپاه اشاره کرد که گفته بود: «هدف ما کشته‌گیری نبوده و هدف زدن مراکز حساس بود و اگر می‌خواستیم کشته بگیریم، می‌توانستیم حداقل ۵۰۰ کشته بگیریم.»

    

رسیدگی به طرح تاسیس موزه جنایات آمریکا

به گزارش مهر، مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جلسه علنی تشکیل می‌دهد. در دستور کار جلسات علنی مجلس رسیدگی به سه طرح مربوط به آمریکا نیز دیده می‌شود. رسیدگی به طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از ساخت فیلم‌های ضد آمریکایی، رسیدگی به طرح تأسیس موزه جنایات آمریکا، بررسی طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تبعیت‌کننده از تحریم آمریکا به کشور در دستور کار این هفته مجلس هستند. علاوه بر این محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز فردا برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در مجلس حضور می‌یابند. 

    

نماینده مجلس: 

اگر پشتیبان ولایت فقیه هستیم باید با شکم گرسنه هم رأی بدهیم

سید راضی نوری، نماینده مردم شوش و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به ایسنا گفت: حضور مردم در انتخابات وقتی پررنگ خواهد بود،‌ که نامزدهای آنها به اصول و ستون‌های انقلاب پایبند باشند و برنامه‌هایی در همان راستا داشته باشند. 

ما انتظار داریم که مردم دید عمیقی داشته باشند و با انتخاب فرد اصلح مجلسی قدرتمند را به وجود آورند. اعتقاد من این است که اگر می‌خواهیم مملکت حفظ شود،‌ باید پشتیبان ولایت‌فقیه باشم. اگر پشتیبان ولایت فقیه هستیم باید با شکم گرسنه هم رأی بدهیم.