با اعلام هیأت دولت؛

تهران امروز تعطیل است

هیأت دولت ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای مشارکت در مراسم تشییع و تجلیل از سردار قهرمان ایران و اسلام، سپهبد شهید، قاسم سلیمانی امروز دوشنبه 16 دی‌ماه را در استان تهران و روز سه شنبه 17 دی‌ماه را در استان کرمان تعطیل اعلام کرد.

    

دختر سردار سلیمانی: 

عموی عزیزم «نصرالله» انتقام پدرم را می‌گیرد

زینب سلیمانی، دختر شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران در گفت‌وگویی با شبکه «المنار» اعلام کرد: «دونالد ترامپِ کثیف باید بداند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی نمی‌تواند یاد او را از بین ببرد. جهان بداند شهادت حاج قاسم ما را نخواهد شکست و ما در نهایت حق او را مطالبه خواهیم کرد. وی در ادامه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را «عموی عزیز» خواند و ضمن ابلاغ سلام به وی، گفت که می‌داند وی انتقام خون پدرش را می‌گیرد.

    

مشاور امنیت ملی افغانستان:

از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود

به گزارش ایسنا، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، اطمینان داد که از خاک افغانستان علیه هیچ‌یک از همسایه‌ها و کشورهای منطقه استفاده نخواهد شد. وی گفت: کابل انتظار دارد وضعیتی که بین ایران و آمریکا در عراق به وجود آمده از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

    

واکنش پاپ به شهادت سردار سلیمانی

پاپ فرانسیس به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا به نقل از نیوز مکس، پاپ فرانسیس در واکنش به شهادت سردار سلیمانی خواستار گفت‌وگو و خویشتنداری طرفین شد. وی در ادامه گفت: من از همه طرف‌ها می‌خواهم که شعله گفت‌وگو و خویشتن‌داری را روشن نگه دارند و از سایه دشمنی خودداری کنند. جنگ فقط مرگ و ویرانی را به همراه دارد.

    

ولایتی:

ویتنامی دیگر برای آمریکا رقم خواهد خورد

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در مراسم یادبود سردار شهید قاسم سلیمانی، با بیان اینکه آمریکایی‌ها کار احمقانه‌ای کردند که ایشان را به شهادت رساندند، گفت: تجربه نشان داده که آنان در مقابل طراحی‌های ایران و جبهه مقاومت همیشه شکست خورده‌اند. ایران طوری عمل خواهد کرد که آمریکا پشیمان شود و اگر آمریکا، منطقه را ترک نکند، ویتنامی دیگر برای او رقم خواهد خورد.

    

ترامپ به سرنوشت کارتر  دچار می‌شود

عبدالباری عطوان، تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» در این روزنامه نوشت: اگر ترامپ تصور می‌کرد با ترور سردار سلیمانی شانس انتخاباتی خود را تقویت می‌کند، اشتباه محاسباتی مرتکب شده است. مین‌های منطقه خاورمیانه و به خصوص ایران بود که «جیمی کارتر» را سرنگون کرد و انعقاد پیمان کمپ دیوید هم به او کمکی نکرد و رویایش برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در میان بقایای هواپیمای سرنگون شده در صحرای ایران (طبس) گم شد، هواپیمایی که برای نجات گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران فرستاده شده بود. مشکل اینجاست که ترامپ احمق‌تر از این است که از اتفاقات تاریخ معاصر درس عبرت بگیرد.

    

با تصویب مجلس؛

کمک مالی به نامزدهای انتخابات ممنوع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده دو طرح دو فوریتی شفاف سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی و اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس، مقرر کردند که هیچ کاندیدای انتخاباتی نمی‌تواند کمک مالی و یا غیر نقدی برای تامین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی دریافت کند.