دو گفت‌وگوی مهم روحانی  در یک بعد از ظهر

معاون دفتر رئیس‌جمهور از گفت‌وگوی روحانی با وزیر امور خارجه قطر و رئیس‌جمهور ترکیه خبر داد. علیرضا معزی دیروز در توئیتر نوشت: «رئیس جمهور بعدازظهر شنبه دو گفت‌وگوی مهم داشت؛ ابتدا وزیر امور خارجه و فرستاده‌ ویژه‌ امیر قطر با رئیس ‌جمهور دیدار کرد و بلافاصله اردوغان نیز با ایشان گفت‌وگوی تلفنی داشت.»

    

تجمع در فرودگاه مهرآباد 

شماری از شهروندان ایرانی با تجمع در فرودگاه مهرآباد برای گرفتن انتقام از عاملان شهادت سردار سلیمانی اعلام آمادگی کردند. به نوشته رسانه‌ها، در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی جمعی از شهروندان ایرانی با تجمع در فرودگاه مهرآباد با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» از مسئولین خواستند جهت فرستادن نیروهای داوطلب برای مبارزه علیه پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه اقدام کنند.

    

وزیر خارجه روسیه شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

وزیر امور خارجه روسیه ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت. به گزارش مهر، محمدجواد ظریف و «سرگئی لاورف» وزیران امور خارجه ایران و فدراسیون روسیه در یک گفتگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

    

روز پرکار ظریف

محمدجواد ظریف با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر که ظهر دیروز به صورت از پیش اعلام نشده به تهران سفر کرد در محل وزارت خارجه ایران دیدار و رایزنی کرد .این دو دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی و قطری در مورد آخرین تحولات منطقه از جمله موضوع ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها و تحولات مرتبط با آن  رایزنی و گفت‌وگو کردند .ظریف همچنین مکالمات تلفنی با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان، مولودد چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، سراج‌الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان و وانگ یی، وزیر خارجه چین داشت. در تمام این تماس‌ها دو طرف تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

    

جرمی هانت:

تشدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن خطرناک است

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، «جرمی هانت»، وزیر خارجه پیشین بریتانیا، پس از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، با بیان اینکه تشدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن در پی این حمله یک بازی به شدت خطرناک است، گفت: «اکنون در وضعیتی بسیار خطرناک در این بازی قرار داریم زیرا هر دو طرف این گونه محاسبه کرده‌اند که طرف دیگر نمی‌تواند و نمی‌خواهد وارد جنگ شود. به همین دلیل کارهای بسیار افراطی همچون ترور ژنرال سلیمانی انجام می‌گیرد.» هانت از دولت کشورش خواست تا از موقعیت خود به عنوان یک متحد نزدیک و کلیدی آمریکا برای ملزم کردن دونالد ترامپ به اتخاذ رویکردی سازگارتر در عرصه سیاست خارجی استفاده کند.

    

معاون عملیات سپاه: 

آمریکایی‌ها در پی انتقام ایران مجبور به ترک منطقه می‌شوند

سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه در گفتگویی تلویزیونی در خصوص برنامه‌ کشورمان برای انتقام خون شهید سلیمانی و همرزمانش، گفت: پاسخ دشمن را قطعا خواهیم داد و زمان این پاسخ را ما تعیین می کنیم. قاسم سلیمانی متعلق به جغرافیای اسلامی است و قطعا انتقام جغرافیای مقاومت بسیار سخت و غیرقابل کنترل است و مهارشدنی نخواهد بود. معاون عملیات کل سپاه تاکید کرد: پیشی‌بینی می‌کنم آمریکایی‌ها در پی این انتقام مجبور خواهند بود منطقه را ترک کنند.

    

تجمع هیأت‌های مذهبی در میدان فلسطین تهران

ظهر دیروز به دعوت هیأت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع)، جمعی از دوستداران و معترضان به ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی در میدان فلسطین تهران تجمع کردند. به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور گسترده رسانه‌های داخلی و خارجی به ویژه رسانه‌های عربی برگزار شد.