عقب نشینی ترامپ از توئیت تهدید‌آمیز: 

به دنبال جنگ با ایران نیستم 

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از تهدید به انتقام از تهران به دنبال اعتراض‌‌های خشونت‌بار مقابل سفارت آمریکا در بغداد گفت که به دنبال جنگ با ایران نیست و چنین احتمالی نیز وجود ندارد. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «آیا من خواهان جنگ هستم؟ خیر. من به دنبال صلح و دوستدار صلح هستم. ایران باید بیش از هر کشور دیگری مایل به صلح باشد. بنابراین من معتقد نیستم که جنگی رخ دهد».

ترامپ پیش از این با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها، در لحنی تند مدعی شده بود که ایران هزینه سنگینی به دلیل تلاش برای ورود به سفارت آمریکا در بغداد پرداخت کرد.

    

آملی لاریجانی:

پالرمو و CFT خطر امنیتی بالایی دارد

آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از پایان درس خارج فقه خود و در جمع برخی از اعضای شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم در پاسخ به سوالاتی درباره بررسی لوایح الحاق ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT، گفت: بدانید من به وظیفه‌ام عمل می‌کنم. من فکر خودم این است که این مصوبات مجلس قطعی نباشد، معلوم نیست که چنین چیزی مصلحت باشد، ولو فوایدی هم دارد، مفاسدی هم دارد. روی ترازو باید گذاشت. به نظر من خطر امنیتی‌اش بسیار شدیدتر است، البته خطر CFT برای امنیت بیشتر هم هست. اینکه FATF هر دفعه می‌گوید، این آخرین مهلت است، شما فکر می‌کنید به این تهدیدات و امثال آن گوش می‌کنم؟

    

باز هم پیامک‌بازی بر سر FATF

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد که از شب گذشته پیامک‌هایی با محتوای مخالفت با تصویب لوایح مرتبط با FATF دریافت کرده و همچنان ارسال این پیامک‌ها ادامه دارد. وی گفت: پیامک‌ها تنوع محتوایی داشته‌اند؛ اما متن اکثر آنها شبیه به هم بوده و این طور به نظر می‌رسد که از یک مرکز واحد هماهنگ شده است. به گزارش ایسنا، سال گذشته مجید انصاری و همچنین هاشم‌زایی -نماینده مجلس- از دریافت پیامک‌های تهدیدآمیز در خصوص ضرورت عدم تصویب لوایح چهارگانه خبر داده بودند.

    

کنایه محمد مهاجری به خواب دیدن آقاتهرانی

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در واکنش به ادعای اخیر مرتضی آقاتهرانی درباره خواب دیدن و دریافت گل رز ولایتمداری از مقام معظم رهبری، در کانال تلگرامی خود نوشت: «دین مردم را، ولایتمداری را، انقلابیگری را و خیلی چیزهای دیگر را به تمسخر گرفتید نوش جانتان. لااقل بگذارید مردم راحت خواب ببینند آقای استاد اخلاق دولت احمدی‌نژاد! به دست آوردن چهارتا و نصفی رای که اینقدر بازی درآوردن نمی خواهد. یک خواب هم ببینید که سومین نماینده به لحاظ  تعداد رأی شما هستید و همان را به مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات اعلام کنید و تمام.» 

    

دادستان کل کشور: 

در حوادث آبان، از اتباع خارجی کسی بازداشت نشده

دادستان کل کشور گفت که در حوادث آبان ماه از اتباع خارجی کسی بازداشت نشده است. حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه مراسم معارفه دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا در حوادث اخیر بازداشت تبعه خارجی داشته‌ایم یا خیر، گفت: خیر از اتباع خارجی بازداشتی‌ نداشتیم. وی در رابطه با تخلفات انتخاباتی گزارش شده نیز اظهار کرد: گزارش‌های مختصری رسیده است اما خیلی جدی و مهم نبوده است. گزارش‌هایی رسیده است که در حال پیگیری است.

    

رئیسی امروز به البرز سفر می‌کند

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه، ۱۲ دی ماه با هیأتی از معاونین در استان البرز حضور خواهد یافت. گفتنی است جمع‌آوری درخواست‌های مردمی از رئیس قوه قضائیه در حاشیه این بازدیدها انجام خواهد شد.