رئیس صداوسیما: 

تولید سریال‌ در نقد دولت‌ها، امری متداول در دنیاست

به گزارش ایسنا عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس صدا و سیما در نشست با اعضای فراکسیون دیپلماسی عمومی و منافع ملی مجلس با بیان اینکه تولید سریال‌ها و فیلم‌های انتقادی در نقد عملکرد دولت‌ها در دنیا، امری متداول است، گفت: باید تحمل دستگاه‌ها را در کشور برای شنیدن نقد مشفقانه بالا برد؛ ضمن اینکه رسانه ملی نیز باید دقتش را در بیان نقدها بالا ببرد و از روش‌های هنرمندانه به بهترین نحو استفاده کند. وی با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه رسانه ملی، گفت: برخی بنا دارند با رسانه بازی سیاسی کنند و مهمترین دغدغه‌ ما این است که درگیر چنین بازی‌های سیاسی نشویم.

    

ظریف:

هیچ توافق 25 ساله‌ای با چین بسته نشده است

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره شایعه برخی رسانه‌ها مبنی بر توافق راهبردی 25 ساله ایران و چین و امتیازهای ویژه کشورمان برای این توافق، افزود: این مساله از اساس، نادرست است. وی در پاسخ به اینکه آیا بندهای این توافق را آنگونه که برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند، نادرست می‌دانید و بندهای این توافق چه هستند، پاسخ داد: در اصل، توافقی در کار نیست که بندهایی داشته باشد. یک پیشنهاد برای برنامه‌ای 25 ساله است که تازه باید بنشینیم و شروع به نوشتن توافق کنیم.

    

اولین واکنش مجلس به طرح جدید شفافیت؛

خلاف قانون اساسی است

معاونت قوانین مجلس طرح شفافیت نظام تقنینی که یک فوریت آن روز یکشنبه در مجلس تصویب شد را مغایر با 108 و 112 قانون اساسی اعلام کرد. در گزارش اداره کل تدوین قوانین مجلس آمده است: «در اصل ۱۰۸ قانون اساسی تصریح شده که آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری منحصرا توسط خود آن‌ها قابل تغییر است و همچنین اصل ۱۱۲ صلاحیت انتشار مذاکرات و آراء مجمع تشخیص مصلحت نظام را در صلاحیت خود آن مجمع می‌داند.» گفتنی است ماده واحده طرح شفافیت نظام تقنینی، تمام نهادهای قانونگذاری را موظف به علنی‌سازی رأی و انتشار مذاکرات در درگاه اینترنتی کرده است. 

    

همه آنهایی که در مجلس هستند، آدم‌اند؟

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی با اعتمادآنلاین، در پاسخ به اینکه بداخلاقی‌های احتمالی روی منبر و پشت تریبون نمازجمعه توسط کدام مرجع باید کنترل شود، گفت: روشنفکران و نخبگان به دیگران که می‌رسند خواهان تساهل و تسامح و شرح صدر هستند و خودشان کمی صبر ندارند که اگر داشتند، از حرف‌های آقای پناهیان این‌قدر عصبانی نمی‌شدند. من از شما می‌پرسم؛ همه آنهایی که در مجلس هستند آدم‌اند؟ آقای پناهیان یک آخوند پرسروصدای انقلابی است، که به هر حال یک حرفی زده که مناسب شأن منبر نبوده اما آسمان که به زمین نیامده این همه قیل و قال می‌کنند.

    

دریافتی برخی مدیران 40میلیون تومان است

سیدمحمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به مهر گفت: به عنوان یکی از ناظرین بر حقوق و مزایای مدیران هشدار می‌دهم؛ طبق بخشنامه‌ای که شورای حقوق و دستمزد بعد از ماجرای حقوق‌های نجومی صادر کرد و با توجه به میزان افزایش حقوق مدیران طی دو سال گذشته، در سال ۹۸ سقف و خالص دریافتی تعدادی از مقامات و مدیران بیش از حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است.

    

نقوی حسینی: 

تغییر برجام توطئه غرب است

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «تغییر برجام توطئه غرب است و اگر فردی در زمین غربی‌ها در دام آنها افتاده و صحبت از تغییر جزئیات برجام را مطرح کند همه دستاوردهایمان از دست خواهد رفت. ‌تغییر جزئیات برجام خطرناک‌ترین موضوعی است که مطرح می‌شود ضمن اینکه معنا ندارد کسی چنین حرفی بزند.»