مطهری:

حمایت جوانمردانه رهبری به آشوب‌ها پایان داد

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس اقدام رهبر انقلاب در حمایت از تصمیم سران قوا در مورد افزایش قیمت بنزین را جوانمردانه توصیف کرد و در یادداشتی نوشت: اگر ایشان دوپهلو سخن می‌گفتند، موجب سردرگمی و ادامه آشوب‌ها می‌شد. در مثال مناقشه نیست اما می‌توان این اقدام رهبر انقلاب را شبیه اقدام امام خمینی(ره) در پذیرش مسئولیت قبول قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد دانست؛ در آنجا هم افرادی می‌خواستند مسوولیت قبول قطعنامه را به گردن یکدیگر بیندازند و دیگری را مقصر جلوه دهند. امام(ره) جوانمردانه مسئولیت آن را پذیرفت و به بگو مگوها پایان داد.

    

دولت مسبب افزایش تنش‌هاست

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی خبری گفت: سال ۸۹ نیز قیمت‌ حامل‌های انرژی تغییر کرد و ما شاهد افزایش قیمت در ۱۶ نوع بودیم ولی تنشی پیش نیامد. در دوره قبل افکار عمومی اقناع شده بود ولی دولت در مقطع کنونی هیچ صحبتی با مردم نکرد و همین موضوع باعث افزایش تنش شد. نکته دیگر مسأله، اطلاعات نادرست بود به طوری که تا دو روز قبل از اجرایی شدن طرح، سخنگوی دولت و وزیر نفت آن را تکذیب کردند. وی تاکید کرد: مهمترین سرمایه ما صداقت است، اگر نباشد مردم دچار بی‌اعتمادی می‌شوند و واکنش نشان می‌دهند.

    

آیت‌الله امینی:

اگر خدای‌نکرده حادثه‌ای رخ دهد ما پناهی جز رهبری نداریم

آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مسئولان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید به فتنه‌ها اعتنا کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب انتظارات خود را بیان کرده‌اند و باید آن را تحقق بخشید،‌ بهترین رهبر ایشان هستند. اگر خدای‌نکرده حادثه‌ای رخ دهد ما پناهی جز رهبری نداریم. شبهه‌هایی درباره مقام معظم رهبری مطرح می‌شود، ولی واقعا آنچه ما دیدیم از اول تا آخر، هنوز معظم له همانی هستند که از اول بوده‌اند. الآن هم خواستار ایشان هستیم، قبلا هم خواستار ایشان بوده‌ایم. همیشه دعاگوی معظم له بوده‌ام، حتی در نماز شب‌ها دعایشان می‌کنم. باید دعا کنیم خداوند طول عمر به رهبری دهد.

    

سپاه:

با ادامه هر گونه ناامنی قاطعانه برخورد خواهیم کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حوادث و رخدادهای پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، طی بیانیه‌ای با قدردانی از تیزهوشی و بصیرت مردم در تشخیص و افشای نقشه شوم دشمن و جداسازی مطالبات و صف اعتراض از اغتشاشگران تاکید کرد: با ادامه هرگونه ناامنی و اقدامات مخل آسایش و آرامش مردم قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

    

بازار تهران در آرامش کامل است

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران روز گذشته خبر داد که تمام واحدهای صنفی بازار بزرگ تهران باز هستند و در کمال آرامش به سر می‌برند. وی با تاکید بر اینکه امروز(دوشنبه 27 آبان)، هیچ گزارشی از اغتشاش و ناامنی از بازار تهران اعلام نشده است، گفت: با مدیریت همه جانبه اصناف و نیروهای انتظامی خوشبختانه آرامش به بازار بازگشته است و بازاریانی که روز گذشته از ترس اغتشاشگران واحدهای صنفی خود را بسته بودند امروز مغازه‌های خود را باز کردند.

    

نامه عارف به لاریجانی برای برگزاری نشست فوق‌العاده

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید از نامه محمدرضا عارف به رئیس مجلس در خصوص بررسی افزایش قیمت بنزین خبر داد.  وی گفت: آقای عارف در نامه‌ای به رئیس مجلس درخواست کرده است تعطیلی هفته آینده جلسات مجلس لغو شود و وکلای ملت در یک نشست به بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین بپردازند. در این نامه پیشنهاد شده که مشخصا از سوی مقام‌های امنیتی در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل بحران در روزهای گذشته و عادی‌سازی شرایط گزارشی ارائه شود و از روسای قوای مجریه و قضائیه برای حضور در مجلس دعوت شود.