عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99:

مجلس جرأت حذف معافیت‌های مالیاتی را ندارد

جهانبخش محبی‌نیا، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 به ایسنا گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۱۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده که پرداخت آن به سادگی صورت نمی‌گیرد. کسانی که شعار جدایی نفت از بودجه را سر دادند باید پایه‌های مالیاتی را گسترش دهند و این به معنی حذف معافیت‌هاست. ما ظرفیت لازم را برای افزایش نرخ مالیات نداریم و از پزشکان و سلبریتی‌ها گرفته تا همه دستگاه‌ها و نهادها و آستان‌ها باید تن به پرداخت مالیات بدهند. وی افزود: مجلس در این باره اراده لازم را دارد، اما متاسفانه جرأت این کار را نداریم.

    

هشدار سخنگوی سپاه به آمریکا 

تسنیم نوشت: سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور نیروی دریایی سپاه در رزمایش مشترک ایران با روسیه و چین‌ گفت: این رزمایش نشان داد که کشورهای ایران، روسیه و چین برای برقراری امنیت در این منطقه حساس جهان پیام روشنی دارند و موجب دلگرمی دوستان ما در منطقه است. دشمنان ما در منطقه هم باید پیام این رزمایش را به‌خوبی درک کنند و بدانند که ما برای برقراری امنیت در این منطقه حساس برنامه‌هایی داریم که موجب رعب و وحشت آن‌هایی است که برای بر هم ریختن ثبات منطقه برنامه دارند.

    

انتقادات معاون دادستان کل کشور از دولت

به گزارش تسنیم، جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور نامربوط به شبکه‌های مجازی نیست، گفت: نشریه فارین پالیسی صراحتاً اعلام کرده که فعالیت‌های چندین گروه سازمان یافته در فضای مجازی سبب بالا رفتن قیمت دلار و سقوط ارزش ریال بوده است. وی سپس افزود: دولت بار‌ها اعلام کرده که قصد فیلترینگ هوشمند یا راه‌اندازی اینترنت ملی را دارد، اما در عمل هیچ‌کدام اتفاق نمی‌افتد. در عوض اعلام می‌کنند که ۵۰۰۰ صفحه اینستاگرامی شناسایی شده که در آن اقدام به خرید و فروش سلاح و مشروبات الکلی می‌شود، اما دستگاه قضایی و پلیس اقدامی علیه آن نکردند. باید گفت که آیا امکان شناسایی این صفحات را داشتند و انجام ندادند؟