FATF، آلودگی هوا و یک مجمع مسن

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حدس و گمان‌ها و اخباری که این روزها درباره تصویب یا عدم تصویب پیوستن ایران به FATF در مجمع تشخیص مصلحت مطرح می‌شود، اظهار داشت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت همگی بالای ۵۰ سال دارند و به دلیل نامساعد بودن هوا جلسات تعطیل شد. پس این درست نیست که عده‌ای از احتمال رأی‌ مثبت آوردن این موضوع خبر می‌دهند.

    

آیت‌الله جنتی: 

با دقت مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستیم

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در جلسه دیروز این شورا گفت:‌ بررسی شکایات و صلاحیت‌ها آن هم در زمان کوتاه، اقدامی به شدت طاقت‌فرساست که البته شورای نگهبان با دقت مشغول انجام آن است تا خدای نکرده حتی حق یک نفر نیز تضییع نشود. الان در مقطع بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان هستیم و همکاران ما تا اواخر شب مشغول رسیدگی به پرونده‌های ثبت‌نام‌کنندگان بر اساس مستندات هستند. وی همچنین درباره آزمون کتبی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان نیز گفت: پنج‌شنبه گذشته این آزمون با دعوت از ۲۷۲ نفر انجام شد و الان در مرحله تصحیح اوراق امتحانی داوطلبان هستیم که در صورت قبولی از آن‌ها برای آزمون شفاهی دعوت به عمل می‌آید.

    

سقوط جنگنده میگ - ۲۹ در ارتفاعات سبلان

روابط عمومی ارتش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-۲۹ نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد. این جنگنده ساعاتی پیش در حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد. طبق این اطلاعیه، خلبان این جنگنده سرهنگ محمدرضا رحمانی از خلبانان مجرب نیروی هوایی بوده و با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

    

ایران در حال آماده‌سازی رزمایش دریایی با روسیه و چین

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،  ایران در حال آماده‌سازی شرایط برای برگزاری یک رزمایش دریایی مشترک با روسیه و چین در اقیانوس هند است. یک کارشناس  ژئوپولتیک متخصص در روابط ایران و آمریکا می‌گوید: این رزمایش شاید چالشی برای سلطه جهانی آمریکا نباشد. اما می‌تواند ظرفیت‌ها و گزینه‌های استراتژیک آمریکا را محدود کند. این نوع رزمایش همچنین می‌تواند پاسخی به ائتلاف دریایی نظامی آمریکا در خلیج فارس باشد.

    

دیدار معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه در مسکو

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه دیروز(چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولگ سرمولوتف، معاون وزیر خارجه روسیه با غلامحسین دهقانی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه ایران دیدار کرد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که دو طرف با تمرکز بر تهدیدات تروریستی در منطقه و جهان در رابطه با همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند. همچنین طرفین پیرامون همکاری ایران و روسیه با نهادهای بین المللی و در راس آنها سازمان ملل در زمینه مبارزه با تروریسم تبادل نظر کردند.

    

کشور را وارد بازی  آمریکایی‌ها نکنید

فارس نوشت: مشاور اسبق رئیس‌جمهور به پیشنهاد استعفای روحانی از سوی عباس عبدی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب واکنش نشان داد و گفت: دولت باید بماند و به وظایفش عمل کند. اکبر ترکان در این باره گفت: این پیشنهاد آقای عبدی است پیشنهاد جریان اصلاحات نیست؛ من از هیچ اصلاح‌طلب دیگری نشنیده‌ام که چنین پیشنهادی را بدهد. پیشنهاد آقای عبدی اشتباه بوده و صحیح نیست. به شرایط اطراف نگاه کنید آمریکا توانسته لیبی را بی‌صاحب کند الان دولت در لیبی متلاشی شده و وجود ندارد و حاکمیتی هم در سرزمین نیست، لذا خوانین محلی نفت را بشکه‌ای ۹ دلار می‌فروشند. کشور را وارد بازی آمریکایی‌ها نکنید.