وزیر کشور با بیان اینکه موضع‌گیری‌های کشور چین در مجامع بین‌المللی در همکاری با ایران، در داوری و نظر مردم ایران بسیار مهم بوده است، گفت: افکار عمومی ایران، چین را شریک و همکار خوب خود می‌دانند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دیدار «چانگ هوا»، سفیر کشور چین در ایران با اشاره به روابط خوب ایران و چین گفت: نگاه ایران به همکاری و ارتباط با کشور چین بسیار مثبت و فزاینده است.

وی همچنین با بیان اینکه رابطه ایران و چین را مستقل از سایر کشورها می‌دانیم، عنوان کرد: رابطه با کشور چین برای ما اصالت دارد و مطمئن هستیم که کشور بزرگ، مستقل و قدرتمند چین نیز در روابط با ایران تحت تاثیر سایر کشورها و یا فشارهای خارجی قرار نمی‌گیرد.

وزیر کشور همچنین بر آمادگی ایران در همکاری بیشتر در زمینه‌های مبارزه با جرایم سازمان یافته، تروریسم و قاچاق مواد مخدر و همچنین همکاری میان نیروهای انتظامی و پلیس کشورها تاکید کرد و افزود: ایران و چین همکاری بسیار خوبی در زمینه مدیریت حوادث غیرمترقبه و طبیعی نیز داشتند. رحمانی فضلی همچنین از ایده همکاری استانهای دو کشور استقبال کرد و گفت: ۳۱ استان ایران با ۳۱ استان کشور چین می‌توانند همکاری و ارتباط خوبی داشته باشند.

چانگ هوا سفیر کشور چین در ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط صمیمانه دو کشور ایران و چین، بر تقویت زمینه تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه‌های مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه دیدگاه این کشور در خصوص برجام همواره مشخص و ثابت بوده است، تاکید کرد: چین همواره با تحریم‌های یکجانبه، ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران مخالفت کرده است.

چانگ هوا همچنین لغو روادید ایران برای گردشگران چینی را گامی موثر در افزایش میزان حضور گردشگران این کشور در ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد این روند افزایشی ادامه پیدا کند.