محمد صدر:

پالرمو از دستور کار مجمع خارج شده است

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تکلیف لایحه پالرمو در مجمع تشخیص گفت: بر اساس ماده 25 آیین‌نامه داخلی مجمع، وقتی یک سال از طرح یک لایحه اختلافی در مجمع گذشت، به آن رسیدگی نشد و مجمع درباره آن اظهارنظر نکرد، نظر شورای نگهبان در خصوص آن حاکم و اجرایی می‌شود. بنابراین پالرمو از دستور کار مجمع خارج شده و دیگر در مجمع نیست که مجمع تشخیص بخواهد درباره آن اظهارنظر کند.

    

نامه گروهی از نمایندگان به مقام معظم رهبری درباره FATF

شهاب‌الدین بی‌مقدار، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از نامه‌ گروهی از نمایندگان به مقام معظم رهبری در خصوص FATF و تبعات نپیوستن به آن از منظر فعالان اقتصادی خبر داد. وی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بنده به نمایندگی از گروهی از نمایندگان در حال تهیه‌ی نامه‌ای در خصوصFATF برای تقدیم به مقام معظم رهبری هستم،‌ اظهار داشت: اکثرا فعالان اقتصادی که در این زمینه صاحب نظر هستند تاکید دارند که اگر ما به FATF نپیوندیم و در لیست سیاه قرار بگیریم دست و پای کشور قفل می‌شود و شعبات بانک‌های ما در خارج از کشور بایکوت خواهند شد.

    

ظریف و بن علوی در مسقط دیدار کردند

صبح روز گذشته اداره ‌کل دیپلماسی رسانه‌ای و امور سخنگویی وزارت امور خارجه خبر داد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی‌های مستمر دو جانبه میان ایران و عمان عازم مسقط شد. عصر دیروز نیز دور اول گفتگوهای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان عصر امروز در مسقط برگزار شد.

    

دو کارت زرد در یک روز

در جلسه علنی دیروز مجلس، سوال حسین مقصودی، نماینده سبزوار از وزیر علوم درباره علت انتصاب رئیس و معاونان مرد برای دانشگاه‌های دخترانه مطرح شد. پس از توضیحات وزیر علوم این نماینده مجلس گفت که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و خواستار به رأی گذاشتن سوال شد. نمایندگان با ۹۷ رأی موافق، ۷۹ رأی مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند. نمایندگان همچنین از پاسخ وزیر به سوال پروانه سلحشوری، نماینده تهران درباره علت عدم بکارگیری زنان در هیأت‌های علمی نیز قانع نشده و یک کارت زرد دیگر به غلامی دادند.

    

«منصرفین»  فراکسیون تشکیل دادند

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیونی متشکل از نمایندگانی که در انتخابات آتی مجلس کاندیدا نشدند، خبر داد. وی با بیان اینکه حدودا ۳۸ نفر از نمایندگان فعلی در انتخابات آتی شرکت نکردند، گفت: این فراکسیون از آنجا که فارغ‌البال‌تر از بقیه است و دیگر قرار نیست درگیر انتخابات و مسائل تبلیغاتی شود می‌تواند در خصوص مسائل مهم کشور در مدت باقی‌مانده اقدامی انجام دهد، خط سیاسی خاصی را نیز دنبال نمی‌کند بلکه اولویت مسائل مهم مملکتی است.

    

مسئولانی که  عاقبت به خیر نشدند

سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در چهاردهمین جشنواره انتخاب کتاب پاسداران اهل قلم با اشاره به عدم تبعیت برخی مسئولان از هدایت‌های رهبر انقلاب در حوزه اقتصادی خاطر نشان کرد: من به عنوان یک پاسدار قدیمی می‌گویم آن‌هایی که حرف رهبری را اطاعت کردند عاقبت به خیر شدند و آن‌هایی که از حرف ایشان اطاعت نکردند عاقبت به خیر نشدند؛ لذا از شما نویسندگان می‌خواهم دلسوزانه نقاط قوت و ضعف جامعه را سوژه‌یابی کرده و تبیین کنید.