طرح تشکیل استان تهران جنوبی اعلام وصول شد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل استان تهران جنوبی اعلام وصول شد.

احمد امیر آبادی فراهانی در جلسه علنی دیروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی افزود: بر مبنای ماده واحده این طرح استان تهران جنوبی متشکل از شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان، ساوه، زندیه، تفرش و اسلامشهر به مرکزیت شهر پرند تأسیس می‌شود. علاوه بر طرح ایجاد استان تهران جنوبی، برخی نمایندگان برای تشکیل استان‌های تهران شرقی و تهران غربی هم رایزنی کرده‌اند.

    

نقشه‌های پلاسکو به شهرداری رسید

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران اعلام کرد که سرانجام نقشه‌های ساختمان جدید پلاسکو به دست شهرداری رسید و مسئله صدور پروانه در اسرع وقت پیگیری می‌شود. به گزارش ایسنا، زهرا نژاد بهرام در خصوص آخرین وضعیت ساخت‌وساز پلاسکو گفت: چهارشنبه هفته گذشته مسئولان بنیاد مستضعفان نقشه‌های ساختمان پلاسکو را در سامانه شهرسازی بارگذاری کردند. او افزود: قرار بر این شد که مسئله صدور پروانه در اسرع وقت پیگیری شود و مسائلی همچون پارکینگ و عوارض نیز بین بنیاد و شهرداری در جلسه‌ای با سرعت حل‌وفصل شود. عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه پلاسکو اتفاقی است که همه در جریانش هستیم و شهرداری تهران نیز 16 نفر از آتش‌نشانان عزیزش را از دست داد که هنوز هم در لیست شهدای بنیاد شهید قرار نگرفتند، ادامه داد: فارغ از همه اختلاف‌نظرها اگر قرار بر حل مسئله است همه نهادها و دستگاه‌ها باید با یکدیگر همراهی کنند.

    

حدود ۲ هزار زن معتاد متجاهر در تهران داریم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از افزایش۴۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در تهران نسبت به سال گذشته خبر داد. به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد بخشنده گفت: در سال جاری ۱۶ تن و ۷۳۴ کیلوگرم کشفیات در سال جاری داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۴۶ درصد افزایش داشته است. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره زنان معتاد متجاهر اظهار کرد: بیش از ۱۵۰۰ و تا ۲ هزار زن معتاد متجاهر در تهران داریم اما با توجه به وضعیت اسف‌بار آن‌ها ۲۵۰ ظرفیت تنها در تهران برای زنان از طرف بهزیستی ایجادشده است. سرهنگ بخشنده خاطرنشان کرد: ما به محل‌های حضور این زنان اشراف کامل داریم و چنانچه ظرفیت از سوی دستگاه‌های متولی ایجاد شود نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام خواهیم کرد. البته اخیراً ۳۸ ظرفیت جدید برای زنان معتاد متجاهر به ما اعلام‌شده است.

    

دریاچه خلیج‌فارس میزبان پرندگان مهاجر

مدیرعامل بهره‌برداری دریاچه شهدای خلیج‌فارس از حضور پرندگان مهاجر در این دریاچه خبر داد و از مردم خواست از غذا دادن به پرندگان خودداری کنند. به گزارش فارس، دریاچه شهدای خلیج‌فارس یک دریاچه‌ مصنوعی در شمال غرب تهران و منطقه ۲۲ شهرداری تهران است که با مساحت ۱۳۰ هکتار چند سالی است که تبدیل به مامن پرندگان مهاجری شده که همه‌ساله از اروپای شرقی و شمال سیبری به ایران می‌آیند و قصد مهاجرت به عرض‌های جنوبی‌تر را دارند، اما هنگام مواجه‌شدن با این دریاچه در همین مکان فرود می‌آیند. مرتضی احمدی توضیح داد: همه حیوانات ازجمله پرندگان عادات خاص غذایی خود را دارند و باید خودشان به تأمین نیاز غذایی خود بپردازند، غذادهی دستی باعث برهم خوردن سیستم گوارشی آن‌ها می‌شود. غذا دادن تفننی ما خیانت در حق این پرندگان است.ضمن اینکه باعث آلوده شدن آب دریاچه می‌شود. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری دریاچه شهدای خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه اکوسیستم این دریاچه مصنوعی بسته است، گفت: هر آنچه مردم به‌صورت دستی برای غذا دادن به ماهی‌ها و پرندگان در این دریاچه می‌ریزند در کف دریاچه جمع شده و باعث آلوده شدن آب آن می‌شود.