نامه توکلی درباره هدیه میلیونی به برخی نمایندگان

جماران نوشت: احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رئیس دیوان محاسبات کشور، اقدام اخیر این سازمان در اهدای ۳ میلیون تومان بن خرید به برخی نمایندگان را خلاف قانون و شرع و مصداق خیانت دانست. در این نامه آمده است: خبر تاسف‌بار کیف اهدایی دیوان محاسبات به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه حاوی ۳ میلیون تومان بُن خرید از شهروند را ما نیز شنیده‌ایم. پلشتی این کار وقتی آشکارتر می‌شود که توجه کنیم دریافت‌کنندگان، پیشنهادکننده جنابعالی برای تصدی این سمت و ناظر بر کارکرد شما هستند. نام این را چه چیزی جز رشوه می‌توان نهاد؟ از خدا بترسید و اگر از خدا نمی‌ترسید لااقل از مردم بترسید!

    

هشدار نسبت به نزدیکتر شدن فاصله اعتراضات در ایران

به گزارش ایسنا، جامعه‌شناسان حاضر در نشست بررسی منطق اجتماعی اعتراضات آبان ماه ۹۸ که در مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا) برگزار شد، نسبت به نزدیکتر شدن فاصله اعتراضات در ایران هشدار دادند. محمد فاضلی، جامعه‌شناس در این نشست گفت: ما داریم از سه مرحله عبور می‌کنیم؛ از نارضایتی به خشمگینی تا نفرت. غر زدن و از چیزی ناراضی بودن در همه جوامع هست؛ اما دست به کنشی نمی‌زنند. یک مرحله جلوتر آدم‌ها خشمگین می‌شوند و حاضرند برای خشمشان یک کاری انجام دهند. خشم به نفرت که می‌رسد فقط می‌خواهند نابود کنند؛ این گذار خطرناک است.

    

بیانیه وزارت خارجه ژاپن در مورد سفر روحانی

وزارت خارجه ژاپن در مورد سفر روحانی بیانیه‌ای منتشر کرد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای در مورد سفر روحانی به ژاپن اعلام کرد: حسن روحانی در روزهای ۲۰ تا ۲۱ دسامبر به ژاپن سفر می‌کند. در طول اقامت وی، شینزو آبه دیداری با وی خواهد داشت. در ادامه این بیانیه آمده است: ژاپن تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای در همکاری با کشورهای دیگر مانند آمریکا و ایران برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه انجام داده است. شینزو آبه در این دیدار مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را با رئیس‌جمهور ایران مطرح خواهد کرد.  

    

زاکانی:

آرزو به دل یک عده می‌ماند که ما تایید صلاحیت نشویم

علیرضا زاکانی، فعال سیاسی اصولگرا و کاندیدای انتخابات مجلس درباره وضعیت تایید صلاحیت خود، به ایلنا گفت: بنده حتما تایید می‌شوم. مگر می‌شود تایید صلاحیت نشویم؟ وی در پاسخ به این که به هرحال تصمیم با دیگران است و ما جهت کسب اطلاع این سوال را مطرح می‌کنیم، گفت: آرزو به دل یک عده می‌ماند که ما تایید صلاحیت نشویم.

    

واکنش ظریف به ادعای آمریکا مبنی بر استفاده از مکانیزم ماشه

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری با انتشار تصویری از بیانیه آمریکا در زمان خروج از برجام، نوشت: «انجام دادن اقدامات بی‌سابقه برای تنبیه کردن کسانی که به شورای امنیت سازمان ملل پایبند هستند، برای وزارت خارجه آمریکا کافی نیست. اکنون [وزارت خارجه آمریکا ] مدعی است که آمریکا می‌تواند از[نوعی] مکانیسم ماشه استفاده کند چرا که یکی از اعضای برجام است. خبر فوری: دونالد ترامپ،[رئیس جمهور آمریکا] به وضوح، مدت‌ها پیش، «مشارکت آمریکا را متوقف کرد». بی‌شرمانه[است].»

    

محمد قاسمی، سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شد

بر اساس حکمی از سوی علی لاریجانی،  رییس مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی به سرپرستی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منصوب شد. به گزارش ایلنا،‌ وی که طی سال‌های متمادی به عنوان معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس به خدمت مشغول بود، از صاحبنظران اقتصادی کشور محسوب می‌شود. گفتنی است کاظم جلالی، رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس، به تازگی مسئولیت سفارت جمهوری اسلامی را در روسیه پذیرفته است‌.