دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف گفت: خوشحالم زمینه‌ای فراهم شد تا آنچه می‌خواستید را امروز مطرح کنید اما می‌خواهم این را یادتان بیاورم که آیا کسی جرات داشت در سال‌های ۸۴و ۸۵در همین سالن، اینگونه دولت را نقد کند؟

علی ربیعی دیروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف تهران با بیان اینکه همین کسانی که وضعیت امروز جامعه را نقد کردند در آن روز جرات ابراز نظرات خود را نداشتند، افزود: دولت باید نقد شود و  مورد هجمه واقع شود و اصلا در این تردید نیست و ذات دولت همین است، همین امروز هم اگر جرات داشتید نهاد دیگری را نقد کنید، امکان ندارد این ‌کار را انجام دهید.

وی در پاسخ به اظهاراتی در خصوص معافیت سلبریتی ها از مالیات افزود: ببینید اصلا چنین تصمیمی در دولت گرفته نشده است، این لایحه برای تصویب باید به مجلس می‌رفت و این پیشنهادی از کارشناسان سازمان برنامه است که آن‌ هم نه سلبریتی بلکه بخش فرهنگ بحث اهل قلم بوده و نه سلبریتی‌ها. وی اضافه کرد:این از آن بحث‌هایی است که یک بخش را می‌گیرند و می‌خواهند بحث را به جایی ببرند و به آن نظریه بازنمایی می‌گوییم. موضوع را روی چند سلیبریتی می‌برند که با پول نفت می‌خواهد به خارج برود، این به دولت نیامده به مجلس نرفته و رای نیاورده است و اصلا چنین موردی پایه و اساس ندارد.   سخنگوی دولت افزود: درباره قانون مالیات آقای دژپسند هم صحبت کردند و مفاد آن را تازه می‌آورند  که باید بحث شود و بعد به مجلس برود بنابراین به موقع و در زمان طرح این موضوع من هم نظراتم را در این باره اعمال خواهم کرد.

ربیعی در ادامه درباره وضعیت و شرایط سخت اقتصادی کشور در دوران تحریم اظهار داشت: اقتصاد کسور کوچک شده است چون سرمایه‌گذاری در طرح ها انجام نمی شود زیرا لزوم سرمایه‌گذاری در کشور نیازمند تعامل با دنیا و امنیت اقتصادی و سیاسی است.