در توئیتر مطرح شد؛

واکنش سایت رهبری به سفر شب گذشته ترامپ به افغانستان

حساب کاربری توئیتر سایت رهبر انقلاب به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به افغانستان واکنش نشان داد و نوشت: «آمریکایی‌ها بی‌اجازه بلند می‌شوند می‌آیند وارد یک کشوری می‌شوند مثل کشور عراق، نه به سراغ دولت آن کشور می‌روند، نه به سراغ پایتخت آن کشور می‌روند، آنجا پایگاه دارند، می‌روند داخل پایگاه خودشان !یعنی آزادی ملت‌ها و «استقلال» ملت‌ها را رسما مورد توهین قرار می‌دهند.»

    

مرز مهران تا شرایط عراق عادی نشود، بسته است

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به بسته شدن مرز مهران، علت آن را اتفاقات، ناامنی‌ها و اعتراضات در شهرهای نجف و کربلا و برخی استان‌های عراق دانست و گفت: تا زمانی که شرایط عادی شود و امنیت کامل برای زائران فراهم نباشد، این تصمیم به قوت خود باقی است.

حسین قاسمی در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: اگر ببینیم اعتراضاتی که در عراق است به سایر استان‌ها هم سرایت پیدا کرده و مرزهای شلمچه و چذابه را در استان خوزستان تحت پوشش قرار دهد، قطعا تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود و احتمال بسته شدن این مرزها منتفی نیست.

    

از سوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست؛

خبر اعدام یک محیط‌بان در کرمان تایید شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، خبر مربوط به اعدام یک محیط‌بان در کرمان را تایید کرد.

جمشید محبت‌خانی، درخصوص اعدام علی افضلی، محیط‌بان کرمانی که صبح روز پنج‌شنبه، هفتم آذر، در زندان اعدام شده است، گفت: آقای افضلی متهم بود که سال ۱۳۸۸ یک شکارچی غیرمجاز را با سلاح سازمانی به قتل رسانده است. این قتل در خارج از ساعت شیفت‌ کاری این محیط‌بان رخ داد و دادگاه رای داد که او مرتکب «قتل عمد» شده است. به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایران، تلاش‌های زیادی برای این که «از خانواده مقتول رضایت بگیرند» انجام شده، ولی موفقیت‌آمیز نبوده است.

    

فنلاند، دانمارک، بلژیک، هلند، نروژ و سوئد به اینستکس می‌پیوندند

وزارت خارجه فنلاند از پیوستن این کشور به همراه دانمارک، بلژیک، هلند، نروژ و سوئد به ساز و کار مالی اتحادیه اروپا با ایران (اینستکس) خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه مشترک این کشورها آمده است: «در سایه ادامه حمایت کشورهای اروپایی از توافق هسته‌ای و تلاش‌ها برای اجرای بخش اقتصادی این توافق و تسهیل تجارت قانونی بین اتحادیه اروپا و ایران، اکنون در فرآیند سهامدار شدن در سازو کار مالی(اینستکس) هستیم.»

    

ایران عضو شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی شد

ایران به عنوان عضو شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی انتخاب شد. به گزارش ایلنا، بیست و چهارمین اجلاس کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در جلسه بعدازظهر پنجشنبه عضویت کشورهای جمهوری اسلامی ایران، فیلیپین، پاکستان و امارات متحده عربی از گروه آسیایی را برای دوره زمانی۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ با اجماع آرا تصویب کرد.

کشورهای مذکور از سوی گروه آسیایی به کنفرانس دولت های عضو معرفی شده بودند و کنفرانس عضویت آنها را مورد تایید قرار داد. این در حالی است که در ماه های اخیر، آمریکا و برخی کشورهای همسو تلاش داشتند تا با اعمال فشار بر کشورهای عضو گروه آسیایی مانع از عضویت کشورمان در شورای اجرایی سازمان شوند.

    

به دلیل آلودگی هوا؛

تمام مدارس و دانشگاه‌های تهران امروز تعطیل است

امروز دانشگاه‌ها و مدارس تمامی مقاطع در سطح شهر تهران و دیگر شهرستان‌های استان تهران به استثنای فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل است. محمد تقی‌زاده، معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری تهران در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران که عصر دیروز برگزار شد، همچنین گفت: شنبه طرح زوج و فرد در سطح شهر تهران از در منازل توسط پلیس راهور اجرایی می‌شود.