خارطوم پایتخت سودان شب شنبه صحنه تظاهرات مردم معترض به گزارش کمیته حقیقت‌یاب درباره حادثه کشتار معترضان بود و دامنه اعتراضات تا شهر کوستی در جنوب و پورت‌سودان در شرق کشیده شد.

شاهدان گفتند که ده‌ها معترض سودانی لاستیک‌های خودروها را در چندین محله پایتخت اعم از ارکویت، الجریف غرب، الحلفایا، الدیم، الشجره، الخارطوم ثلاثه، کوبر، الفتیحاب، ودنوباوی، العباسیه و منطقه الجیلی در شمال خارطوم آتش زدند.

حزب معارض المؤتمر السودانی یکی از اعضای ائتلاف نداء سودان و ائتلاف قوی الحریة و التغییر، احزاب آزادی و تغییر اعلام کرد که در شهر کوستی واقع در جنوب سودان تظاهرات گسترده‌ای در مخالفت با گزارش کمیته حقیقت‌یاب برگزار شد.

فتح الرحمن سعید رئیس کمیته حقیقت‌یابی که دادستانی کل سودان برای اجرای تحقیقات درباره حادثه روز ۲۳ ژوئن و کشتار تحصن‌کنندگان در خارطوم صادر کرده بود، روز شنبه گزارش خود را اعلام کرد و بدون اشاره به نام کامل افسران عامل قتل معترضان در این حادثه تنها به نام اختصاری آن‌ها اکتفا کرد که همین امر خشم مردم را بیشتر کرده است. وی گفته است که نُه نفر از افسران در این حادثه دست داشته و سرتیپ «أ.س.أ» دستور تیراندازی نیروهای ضد شورش را صادر کرده است.