ایران ۳۰ هزار واحد مسکونی در سوریه می‌سازد

وزیر راه و شهرسازی تأسیس سه شرکت کارفرمایی ایرانی-سوری را مهم‌ترین بخش تفاهم‌نامه اجرایی میان دو کشور خواند و از تاسیس ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های ایرانی در این کشور خبر داد. محمد اسلامی در مراسم امضا و مبادله تفاهم‌نامه برنامه اجرایی ساخت مسکن با وزیر مسکن سوریه، احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی و تعداد دیگری پروژه زیرساختی را از دیگر اولویت‌های این تفاهمنامه اعلام و عنوان کرد: دولت سوریه متعاقباً این موضوعات را اعلام خواهد کرد. 

    

گفتگوی ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان 

وزیر امور خارجه در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان با ملابرادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان و هیات مذاکره‌کننده این گروه دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدجواد ظریف، در این دیدار بر آمادگی ایران برای مساعدت به شکل‌گیری و تقویت گفت و گوهای بین‌ الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تاکید کرد.

    

لغو ویزای ورود به نخجوان برای ایرانی ها 

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان از لغو روادید ورود به جمهوری خودمختار نخجوان برای اتباع کشورمان خبر داد.

به گزارش مهر، بر این اساس اتباع جمهوری اسلامی ایران می‌توانند از دهم آذرماه جاری بدون دریافت روادید وارد خاک جمهوری خودمختار نخجوان شده و به مدت ۱۵ روز اقامت داشته باشند.

    

«آخوندی» مقصر حادثه قطار «تبریز-مشهد» شناخته شد

کمیسیون عمران مجلس در گزارشی اعلام کرد: سازمان بازرسی هرم مسئولیت مقصران حادثه قطار تبریز -مشهد را به روسای قوا و مسئولان قضایی ارائه داده است که آخوندی در رأس این هرم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حادثه برخود دو قطار مسافربری در محور تبریز- مشهد در هفت خوان از حوادث تلخ سال ۹۵ بود، کمیسیون عمران بلافاصله مامور به تهیه گزارشی در این خصوص شد که تا دیروز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگرفت.

به گفته احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز مافیای آخوندی در مجلس مانع قرائت این گزارش شده است.

    

احتمال کاندیداتوری آیت‌الله یزدی در انتخابات خبرگان 

آیت‌الله حسینی خراسانی از برنامه جامعه مدرسین برای حمایت از کاندیداهای مشخص در انتخابات میان‌دوره خبرگان خبر داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه جامعه مدرسین همواره برای انتخابات خبرگان نظراتی داشته و افراد خاصی را به‌عنوان کاندیدای مورد قبول و مورد حمایت اعلام می‌کند، گفت: البته این منافاتی ندارد که دیگران هم اعلام حضور و آمادگی کنند.

وی درباره احتمال حضور آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در میان‌دوره خبرگان گفت: احتمالا ایشان آمادگی‌شان را اعلام و در انتخابات ثبت‌نام کنند.

    

وزارت اطلاعات اعلام کرد:

عناصر مرتبط با سرویس اطلاعاتی آمریکا دستگیر شدند

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت: تعدادی از عناصری که در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات از اغتشاشات و انتقال آنها به خارج از کشور برای ارائه به بیگانگان بودند قبل از هرگونه اقدام، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، عناصر مذکور که با بودجه سرویس اطلاعاتی آمریکا (CIA) در کشورهای مختلف آموزش‌های جمع‌آوری اطلاعات در پوشش شهروند خبرنگاری را دیده بودند، از مدت‌ها قبل تحت رصد اطلاعاتی قرار داشته و پس از اوج‌گیری اغتشاشات، مشخص شد که دستوراتی برای حضور در اغتشاشات و تهیه گزارشات دقیق و به ویژه تصویری دریافت کرده‌اند.

بر این اساس تعداد ۶ نفر از این افراد که در زمان حضور در صحنه‌های اغتشاش و اجرای دستورات عناصر سرویس اطلاعاتی دستگیر و همچنین ۲ نفر دیگر نیز که اقدام به جمع آوری اطلاعات و قصد انتقال آن به خارج از کشور را داشتند؛ قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر شدند.