ربیعی:

اینترنت استان‌ها به تدریج وصل می‌شود

علی ربیعی، سخنگوی دولت در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت پروژه‌های اشتغال روستایی درباره قطعی اینترنت در کشور، اظهار داشت: تلاش کردیم مسائل مربوط به مشاغل اینترنتی و بانک‌ها را حل کنیم. وی با اشاره به اینکه قطعی اینترنت تصمیم شورای عالی امنیت کشور است، گفت: چنانچه اطمینان حاصل شود که آرامش در استان‌ها برقرار است و سوء استفاده‌ای صورت نمی‌گیرد اینترنت وصل می‌شود. ربیعی تصریح کرد: نگرانی مردم را درک می‌کنیم اما نگرانی بزرگ‌تر حفظ آرامش در کشور است.

    

آژانس تایید کرد؛

ذخایر آب سنگین ایران از مرز ۱۳۰ تن گذشت

کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و نماینده دائم ایران در آژانس اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی در عصر روز دوشنبه، عبور ذخایر آب سنگین ایران از مرز ۱۳۰ تن را تایید کرد. وی افزود: به دنبال اطلاع ایران به آژانس در روز شنبه، بازرسان آژانس روز یکشنبه ۲۶ آبان از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید و راستی‌آزمایی کردند که میزان ذخایر آب سنگین ایران به ۱۳۱.۵ متریک تن رسیده است.

    

فارس:

«عبدالرضا داوری» به اتهام همکاری با آمدنیوز بازداشت شد

فارس نوشت: عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، به اتهام همکاری با شبکه معاند آمدنیوز با دستور قضایی بازداشت شده است. این رسانه اشاره کرده که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفته بود که مستندات خوبی از روح‌الله زم مدیر شبکه آمدنیوز به دست آورده است.

    

بیانیه ارتش در خصوص حوادث روزهای اخیر

ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال حوادث روزهای گذشته، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، هوشیاری و آمادگی بیشتر در صیانت از مرزهای میهن اسلامی را یادآور شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنایت به تدابیر روشنگرانه فرماندهی معظم کل قوا در پیش‌بینی فتنه‌های دشمنان و راهبردها و راهکارهای مقابله با آن، یکی از مهمترین ضروریات امروز را مراقبت از توطئه‌هایی می‌داند که امنیت مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را تحت تأثیر قرار ‌دهد.

    

شرمن:

مذاکره با ایران باید واقعی باشد

وندی شرمن بر ضرورت مذاکرات واقعی و جدی با ایران تاکید کرد. وندی شرمن، نماینده دولت باراک اوباما در مذاکرات هسته‌ای با ایران در توییتر خود نوشت: در واقع ایران و کره شمالی به یکدیگر می‌نگرند. کیم جونگ اون از دونالد ترامپ اعتبار دریافت کرد اما اکنون به نظر می‌رسد خواسته‌های بیشتری دارد. روحانی عکس یادگاری را بی‌فایده دید و نخواست که تنها خواهان یک گفت‌وگوی تلفنی و یا عکسی یادگاری با ترامپ باشد. در هر دو مورد ضرورت مذاکرات واقعی و جدی  وجود دارد. نباید تنها به دنبال عکس یادگاری بود.

    

تعطیلی نمایندگان مجلس لغو شد

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته اعلام کرد که هفته آینده مجلس جلسه علنی خواهد داشت و تعطیلات نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه لغو شده است. لاریجانی لغو این تعطیلی را خواست اکثر نمایندگان عنوان کرد؛ با این حال سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آخرین اخبار من این است که «همه کالاها افزایش قیمت داشته‌اند»، گفت: کرایه تمام وسائل نقلیه در حال افزایش و مردم تحت فشار هستند. در شرایط فعلی نمایندگان باید بین مردم باشند.