مجمع تشخیص هیچ بحثی درباره گرانی بنزین نداشته است

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن انتشار تکذیبیه‌ای شایعات و جملات منتسب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در قیمت بنزین را تکذیب کرد. این تکذیبیه مؤکداً بیان می‌دارد، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ مصاحبه، سخنرانی یا پیامی در تایید یا حمایت از افزایش نرخ بنزین در روزهای اخیر نداشته‌اند. این گزارش همچنین می‌افزاید: در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هیچ بحثی درباره گران شدن بنزین مطرح نبوده است و هرگونه تصمیم‌گیری در این باره از اختیارات دولت و مجلس به شمار می‌رود.

    

دولت بنا به رعایت مصالح ملی به FATF بپیوندد

محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: به نظر من وقتی مجلس پالرمو و CFT  را تصویب کرده، کار آن تمام است و دولت می‌تواند بنا به رعایت مصالح ملی آن را برای اجرا ابلاغ کند. براساس اظهاراتی که آقای رئیس جمهور خصوصاً در چند روز اخیر داشتند که هر کاری را برای حفظ منافع ملی و کمتر متضرر شدن مردم و کاهش فشار بر اقتصاد و معیشت خانوار انجام می‌دهند ایشان می‌تواند این کار را اجرایی کند و با توجه به مصوبه مجلس به FATF بپیوندد. نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان از مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز خواست که کار قانونگذاری را به مجلس واگذار کند.

    

تکرار ادعاهای خصمانه پمپئو علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای نخ‌نما و خصمانه خود علیه کشورمان گفت که رد پای ایران و روسیه در سوریه قابل مشاهده است. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو در یک سخنرانی با موضوع «آزادی بشر»، مدعی شد: آنها (ایرانی‌ها) در مسیری قرار دارند که هر روز به دست یافتن به ظرفیتی که می‌تواند میلیون‌ها انسان را به خطر بیندازد، نزدیک‌تر می‌شوند. همچنین سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گزارش داد که مایک پمپئو  روز پنج‌شنبه با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود درباره ایران و لزوم مسئول دانستن این کشور برای آنچه رفتارهای تحریک‌آمیز تهران خواندند، رایزنی کرده‌اند.

    

ائتلاف «رفاه ملت» با سایر جریان‌ها هنوز قطعی نیست

بهروز نعمتی، دبیرکل حزب رفاه ملت ایران به ایسنا گفت: ما برای نحوه حضور در انتخابات مشغول رایزنی با همفکرانمان هستیم و هنوز در این زمینه که تحت ائتلاف با سایرین وارد انتخابات شویم یا به صورت مستقل، به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. نعمتی که از یاران نزدیک علی لاریجانی در مجلس است، در پاسخ به این پرسش که آیا حضور علی لاریجانی در انتخابات مجلس منتفی شده است یا خیر، نیز اظهار کرد: من سخنی از آقای لاریجانی نشنیده‌ام که بگوید در انتخابات حاضر نمی‌شوم.

    

حضور فرمانده کل ارتش در جمع چتربازان

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای ارزیابی عملیات شبانه واکنش سریع جنگنده‌های آلرت نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید یاسینی حضور یافته بود، به طور سرزده در جمع چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد حاضر شد. در این دیدار فرمانده تیم چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد، گزارشی از دقت عمل چتربازان و هماهنگی‌های کامل و دقیق با نیروی هوایی برای اجرای این عملیات مشترک ارائه کرد. این تیپ، یکی از یگان‌های ‌راهبردی در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. 

    

حکم چهار سال حبس یک ایرانی به بهانه نقض تحریم‌ها

وزارت دادگستری آمریکا از صدور حکم ۴۶ ماه زندان برای یک ایرانی به اتهام نقض تحریم‌های ایران خبر داد. دادگاه منطقه‌ای نیویورک «بهزاد پورقناد» را متهم کرده که در فاصله سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به همراه دو شهروند ایرانی دیگر و یک شرکت ترکیه‌ای در سه نوبت به خریداری الیاف کربن از آمریکا و انتقال آن به ایران از طریق امارات متحده عربی و گرجستان اقدام کرده که در یک مورد، کشور واسطه که نامش منتشر نشده، این محموله را شناسایی و توقیف کرده است.