یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت اختصاص به مجلس ندارد و همه نهادهایی که در مورد مردم تصمیم می‌گیرند از جمله شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی و نهادهای قضایی باید تصمیات‌شان شفاف گزارش شود.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تعیین تکلیف شفافیت آرای نمایندگان و تاثیر آن بر افکار عمومی و دلایل مخالفت برخی از وکلای ملت، گفت: شفافیت نهادهای حاکمیتی امروز یکی از اصول حکمرانی خوب تلقی می‌شود. اصل مشارکت، کارآمدی، عدالت‌محوری و برابری از اصول حکمرانی درست است که باید رعایت شود. صادقی درخصوص لایحه شفافیت که از سوی دولت به تازگی ابلاغ شده است،‌ گفت: در«لایحه شفافیت» مشخص شده است عملکرد مجلس شفاف باشد، زیرا این حق مردم است بدانند که وکلای‌شان در مجلس چه می‌کنند. وی ادامه داد: فراکسیون شفاف‌سازی برنامه‌ریزی‌های زیادی را برای گفتمان‌سازی و اجرایی شدن شفافیت انجام داده است؛ اولین اولویت این فراکسیون شفایت است که در خود مجلس که خانه ملت است پیگیری می‌شود. قدم بعدی ما در فراکسیون شفاف‌سازی در نهادهایی است که درباره مردم تصمیم‌گیری می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آرای نمایندگان باید شفاف باشد و مردم بدانند آنان به چه چیزی رأی داده‌اند، گفـت: این امر را بسیار مفید می‌دانم زیرا نتایج خوبی دربرخواهد داشت، در فراکسیون شفاف‌سازی تلاش‌های بسیار زیادی در این زمینه انجام داده‌ایم که امیدوارم دربرگیرنده نتایج خوبی باشد. صادقی با بیان این‌که فراکسیون امید و شخص فحتی برای شفافیت آرا پیش‌قدم شدند، گفت: شفافیت آرا اولین بار از جانب امیدی‌ها مطرح شد، بعد هم در جریان اصولگرایی آقای ذوالنوری و حاجی‌دلیگانی اقدام کردند و طرح‌هایی را ارائه دادند، اخیرا نوبت طرح آقای ذوالنوری به صحن رسید  اما نمایندگان با دوفوریتش موافقت نکردند و این طرح مانند طرح‌های عادی رسیدگی 

خواهد شد. رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش‌های زیادی را برای اصلاح آیین‌نامه انجام داده‌ایم و پیشنهاد دادیم که آرا شفاف باشد که برخی از نمایندگان هم داوطلبانه این کار را آغاز کردند. به طور مثال حضور غیاب، شرکت در جلسات رأی‌گیری و برخی امور را در اداره فناوری مجلس ثبت می‌کنند.

وی ادامه داد: من هم با شفافیت آرا کاملا موافق هستم زیرا به تقویت و بالا بردن کیفیت کار نمایندگان می‌انجامد، معتقدم هنگامی که شفافیت آرا وجود داشته باشد، نماینده خودش را در برابر مردم پاسخگو می‌داند.