تایید نامه گلایه‌آمیز ظریف به رهبری

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره نامه ظریف به مقام معظم رهبری در مورد سریال گاندو و حواشی آن گفت: بله این خبر تایید می‌شود و چنین نامه‌ای نوشته شده است. صدا و سیما از سازمان‌های زیر نظر رهبری است و اگر قرار بود گلایه‌ای باشد خدمت ایشان گفته می‌شد. در سریال گاندو از وزیر خارجه و وزارت خارجه یک چهره منفعل و بی ‌مل و واداده نشان داده می‌شد و آقای ظریف هم گفتند اگر قرار است ایران به عنوان کشور مقتدر چنین وزیری داشته باشد که این سریال ترسیم می‌کند ماندن ما و این وزیر و وزارت خارجه جایز نباشد. موسوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم پاسخ دادند که مطلقا راضی نیستند به این مجموعه و ایشان اهانتی صورت بگیرد. امیدوارم گوش شنوایی باشد.

    

مجازات ارسال فیلم به مسیح علی‌نژاد

به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین غضنفرآبادی، رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران گفت: بر اساس قانون، فیلمبرداری در سه مورد اعم از استحکامات نظامی، حریم خصوصی افراد و همکاری با دول متخاصم جرم است. با توجه به قراردادی که مسیح علینژاد در بحث خبری با دولت آمریکا دارد، کسانی  که از خود و دیگران فیلم در رابطه با کشف حجاب بگیرند و ارسال کنند، مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی هستند که یک تا ۱۰ سال مجازات حبس دارد. وی افزود: صرفا فیلم از کشف حجاب نیست بلکه اگر هر شخصی در هر زمینه‌ای فیلمی به خانم  علی‌نژاد ارسال کند که علیه نظام، مردم و جمهوری اسلامی ایران باشد، مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی می‌شود.

    

شکایت شورای عالی امنیت‌ملی از الیاس حضرتی

الیاس حضرتی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس به خبرنگاران گفت: در مصاحبه‌ای پیشنهادی برای مذاکره جمعی از سفرا و دیپلمات‌های با تجربه ماند آقای کمال خرازی با ارکان مختلف حکومت آمریکا اعم از سنا، کنگره و احزاب تاثیرگذار این کشور را مطرح کرده بودم. به همین دلیل شورای عالی امنیت ملی علیه من شکایتی مطرح کرد که قرار است فردا (سه‌شنبه) در جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به آن رسیدگی شود. علت این شکایت تخلف از مصوبه‌ای درباره ممنوعیت مذاکره با آمریکا عنوان شده در حالیکه ما معتقدیم محدودیت مذاکره با دولت ترامپ وجود دارد اما با بقیه نهادهای آمریکایی می‌توان مذاکره کرد.

    

واکنش آذری جهرمی به احتمال نامزدی‌اش در انتخابات

به گزارش فارس، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اینکه در فضای مجازی گفته می‌شود، قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را دارید، گفت: با ما شوخی نکن! فارس نوشت: هرچند عضو کابینه دوازدهم این موضوع را شوخی تلقی کرده است اما 16 اردیبهشت ماه سال جاری بود که علی اصغر شفیعیان فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب از دیدار انتخاباتی آذری جهرمی در اسفند 97 با تعدادی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب پرده برداشت. وی تأکید دارد که حرف‌های آذری جهرمی در خصوص عدم برنامه برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را باور نکرده است.

    

کارت زرد به آوایی

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی عصر دیروز مجلس، حسن کامران نماینده اصفهان از آوایی وزیر دادگستری این سوال را پرسید که علت عدم اجرای ماده ۱۷۴ قانون آئین‌ دادرسی مدنی و انحصار آگهی‌ها در روزنامه حمایت و بیکاری ۲۰۰۰ نفر چیست؟ علی رغم توضیحات وزیر دادگستری و تاکیدش بر اجرای قانون در این باره، کامران گفت که از پاسخ قانع نشده و درخواست به رأی گذاشتن سوال را کرد. سوال کامران به رأی مجلس گذاشته شد و نمایندگان با ۷۷ رأی موافق، ۵۱ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و به او کارت زرد دادند.