عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد چند گروه وابسته به منافقین در تجمعات اخیر دستگیر شدند.

جواد کریمی قدوسی در این باره به فارس گفت: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته در نشست غیرعلنی مجلس اعلام کرد که منافقین در اعتراضات اخیر دست داشته و فعال بودند.

وی افزود: تعدادی از آشوبگران متصل به منافقین دستگیر شده‌اند؛ این افراد توسط سازمان‌های اطلاعاتی همچون وزارت اطلاعات و سپاه شناسایی شده‌اند که به سراغ آنها رفته و خواهند رفت. کریمی قدوسی توضیح داد: شبکه‌هایی ایجاد کردند و در هر مرحله آن را تغییر داده و سازماندهی مجدد می‌کنند اما هدایتشان از طریق همان فضای مجازی مانند تلگرام صورت می‌گیرد؛ این افراد عمدتا دست به دست هم داده و فعالیت می‌کنند که خوشبختانه در حین فعالیت هم ضرباتی خوردند. وی در ادامه یادآور شد: در مجموع نظام، اشراف خوبی به اینها دارد و قطعا به زودی بر تمام این خطرات و تهدیدات غلبه پیدا خواهد کرد؛ باید تاکید کنم که با برخورد با گروه‌های منافقین، باز درون مردم انسجام بهتر و حرکت قوی‌تر و شتاب انقلاب هم ان‌شاءالله به سرعت بیشتر می‌شود.

دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران

همچنین معاون دانشجویی دانشگاه تهران به ایسنا خبر داده که در پی تجمع روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حوادث اخیر و مشکلات اقتصادی کشور، برخی از این دانشجویان بعد از پایان تجمعات در محوطه بیرون از دانشگاه دستگیر شدند.

سعید حبیبا، در این باره افزوده است: حراست و مسئولان دانشگاه در حال پیگیری وضعیت دانشجویان دستگیر شده و اینکه دانشجویان توسط چه سازمان یا نهادی دستگیر شدند، ستند. ایسنا گزارش داده که مطابق اطلاعات به دست آمده، «سها مرتضایی»، دانشجوی معترض به نتیجه مصاحبه دکتری که از حدود یک ماه پیش تحصن خود را مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران آغاز کرده بود، نیز یکی از بازداشت‌شدگان روز گذشته است.