واکنش رئیس دادگاه انقلاب به اظهارات روحانی

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب در پاسخ اظهارات روحانی مبنی بر اینکه دستگاه قضایی درباره فسادهای میلیارد دلاری هم توضیح دهد، گفت: ما انتظار داشتیم آقای رئیس‌جمهور نیز همچون عموم مردم از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفاسد خوشحال و خشنود باشد؛ البته احساس درونی ایشان به خودشان مربوط است اما به لحاظ قاعده‌ حکمرانی برای آقای رئیس‌جمهور خوب نیست که مردم احساس کنند ایشان از برخورد قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی نگران شده است. به آقای رئیس‌جمهور توصیه می‌کنیم که ایشان هر پرونده و موردی از فردی و نهادی سراغ دارند آن را طبق قانون به دستگاه قضایی اطلاع و همراه با مردم منتظر پاسخ قاطع دستگاه قضائی باشد. 

    

وزیر خارجه امارات:

راهی برای توافق با ایران وجود دارد

به گزارش رویترز، انور قرقاش، وزیر خارجه امارات طی سخنانی در ابوظبی گفت: من معتقدم می‌توان راهی برای توافق با ایران پیدا کرد که همه طرف‌ها آماده آن باشند. این مسیری طولانی خواهد بود و صبر و شجاعت لازم را می‌طلبد. ایران باید برای گفتگو با قدرت‌های جهانی و کشورهای حوزه خلیج فارس به پای میز مذاکره بیاید و به دنبال توافق جدیدی باشد که تنش‌های منطقه‌ای را کاهش داده و اقتصاد این کشور را احیا کند. وی همچنین نسبت به انتخاب غلط بین دو گزینه جنگ و توافق ناقص هسته‌ای هشدار داد.

    

یار لاریجانی از مجلس رفت

مجلس روز گذشته با استعفای کاظم جلالی، نزدیکترین چهره در مجلس به علی لاریجانی، با 146 رأی موافق، 58 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن موافقت کرد. این استعفا به منظور تصدی سفارت ایران در روسیه صورت گرفته بود. مطابق ماده90 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است مى‌‌تواند از مقام نمایندگى استعفا دهد. پذیرش استعفا موکول به تصویب مجلس است. جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بود.

    

بیم آن داریم که حزب منحله «توده» فعال باشد 

به گزارش خانه ملت، نادر قاضی‌پور در نشست علنی یکشنبه، 19 آبان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استعفای کاظم جلالی، خطاب به وی گفت: شما در مجلس موفق بودید، چرا می‌خواهید پست سفارت را قبول کنید؟ مخالفت ما راجع به اهمیت مرکز پژوهش‌ها است که شما به عنوان رئیس آن فعالیت می‌کنید. البته حزب کثیف توده را نیز نباید فراموش کنیم. وی با بیان اینکه روسیه مار خوابیده است و چشم طمع به آب‌های گرم دارد، افزود: جلالی نمی‌تواند با ترفندهای روسیه برخورد کند؛ می‌ترسیم حزب منحله توده فعال باشد.

    

مصری: 

قالیباف اعلام کرد کاندیدای مجلس نمی‌شود

تسنیم نوشت: در حالی که برخی رسانه‌ها خبر از قطعی شدن نامزدی محمد باقر قالیباف داده و اعلام کرده بودند او در صورت حضور سرلیست احتمالی اصولگرایان در تهران خواهد بود، نایب رییس مجلس در خبری اعلام کرده است که عضو مجمع تشخیص مصلحت قصدی برای شرکت در انتخابات ندارد. عبدالرضا مصری، نایب رئیس‌ مجلس شورای اسلامی گفت که روز گذشته از آقای قالیباف درباره نامزدی‌اش در انتخابات مجلس سوال کرده و آقای قالیباف گفته است که قصدی برای حضور در این انتخابات ندارد.

    

زمان آزادی مرزبانان ربوده‌شده، مشخص نیست

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا در زاهدان با اشاره به موضوع مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه‌ گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم دو مرزبان ربوده شده در سلامت کامل هستند اما همچنان زمان آزادی آنها مشخص نیست. وی افزود: در بازدیدی که از جنوب استان داشتیم مشاهده کردیم اقدامات و همکاری خوبی با کشور پاکستان انجام شده است و پاکستان مدیریت بهتری نسبت به سال گذشته در مرزها دارد.