تعقیب قضایی به دلیل اظهاراتی درباره قم

معاون دادستان قم اعلام کرد که پرونده قضایی نسبت به اظهارات حاشیه‌ساز یک جامعه شناس درباره شهر قم، در دادستانی این استان تشکیل شد. علی‌اصغر سلطانی گفت: پیرو گزارش‌ها و شکایات واصله تشکیل پرونده قضایی برای این فرد تشکیل شده‌است. این جامعه‌شناس اخیرا درگفت وگویی که برخی سایت‌ها منتشر کردند، نسبت‌هایی را به قم داده ‌است. گفته‌شده ، جمعی از مردم قم نیز درنامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین غریب دادستان این استان، خواستار پیگیری قضایی اظهارات این جامعه‌شناس به دلیل توهین، ‌افترا و نشر اکاذیب نسبت به قم شدند.

    

رئیس‌جمهور پس فردا به کرمان می‌رود

محمدجواد فدائی استاندار کرمان خبر داد: رئیس‌جمهور صبح روز دوشنبه بیستم آبان‌ماه وارد استان کرمان می‌شود و سخنرانی دکتر روحانی ساعت ۹صبح دوشنبه در جمع مردم رفسنجان در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود. به گفته وی سفر رئیس‌جمهور به استان دوروزه است و روحانی به شهرستان‌های سیرجان، بافت و کرمان سفر می‌کند. در طول سفر نیز ده‌ها پروژه به صورت حضوری و ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد. استاندار کرمان حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌ها را بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان و میزان اشتغال‌زایی مستقیم طرح‌ها را حدود دو هزار و 500 نفر اعلام کرد.

    

انتقاد شدید امام جمعه تهران از جهانگیری

به گزارش  «انتخاب»، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران، با تأکید بر لزوم عبرت‌گیری از برجام، گفت: تأسف‌آورتر این است که هنوز هم عده‌ای پیگیر تصویب لوایح مرتبط باFATF هستند و گاهی هم دروغ می‌گویند. گفتند در جلسه سران قوا توافق شده است و آن را به بیت رهبری مرتبط کردند که بعد هم تکذیب شد. آیا برجام کافی نبود که آقایان می‌خواهند مضیقه‌های بیشتری را به ملّت تحمیل کنند؟ وی خطاب به دولت گفت: بس کنید و به ملّت تکیه کنید.

    

دستور ویژه روحانی برای امدادرسانی به  مناطق زلزله‌زده

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهوری در پی وقوع زلزله در ساعات ابتدایی روز جمعه در آذربایجان شرقی طی تماسی تلفنی با استاندار این استان در جریان ابعاد حادثه، میزان خسارات وارده و وضعیت مصدومان قرار گرفت رئیس جمهور در این تماس تلفنی در خصوص امدادرسانی موثر و سریع به مناطق زلزله‌زده و آسیب‌دیدگان از این حادثه و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله‌زدگان دستورات لازم را صادر و بر آماده سازی همه امکانات از سوی دستگاه‌های مختلف در جهت تسریع در ارائه خدمات و امداد به حادثه‌دیدگان و مصدومان تاکید کرد.

    

«اعتماد ملی» خروج از شورای عالی اصلاح‌طلبان را بررسی می‌کند

به گزارش ایلنا، در جلسه هیات اجرایی حزب اعتماد ملی با توجه به تصویب طرح سرا (رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان) در شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، به کمیته تعامل حزب ماموریت داده شد تا موضوع خروج حزب اعتماد ملی از شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را در نخستین جلسه کمیته، مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. در این  جلسه، به مغایرت طرح سرا با بند ۸ ماده ۳ اساسنامه شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، پشت‌ پرده‌های این طرح، تاثیر احزاب اقماری در تصویب طرح و همچنین بر نتیجه رأی‌سنجی، مانور نامفهوم دموکراسی در عین غیردموکراتیک بودن طرح و... اشاره کردند.

    

منع پخش اعتراضات تلویزیونی ضد شفافیت است

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: این طرحی که در مجلس مطرح شده مبنی بر منع پخش اعترافات،‌ ضد شفافیت است. شخصی که محور رسانه‌های ضد انقلاب بوده و سپاه این را گرفته است. حالا یک عنصر این چنینی اگر آمد افشاگری کرد و عناصر خبررسانش را اعلام کرد،‌ مردم نفهمند؟ حالا اگر این خائن در دستگاه‌های ما نفوذ کند،‌ مردم خائن‌شناس نباشند. پس این عدم شفافت باعث خواهد شد برای مردم ما مسائل روشن نشود.