سخنگوی دولت تاکید کرد: هیچ ذرت آلوده‌ای وارد کشور نشده است. برخی غیر از دولت میزانی ذرت وارد کرده بودند که یا امحا یا  بازگشت داده شد. رئیس سازمان استاندارد هم این موضوع را تایید کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص واردات ذرت آلوده به کشور گفت: بار سوم است که به چنین سوالی جواب می‌دهم اما مجددا دوستان روایت‌های مختلفی مطرح می‌کنند و می‌خواهم این مباحث باعث ناآرامی فضای روانی جامعه نشود. 

وی با یادآوری اینکه ۱۳ آبان از چند جهت برای ما و برای امروز و نسل آینده اهمیتی تاریخی دارد، افزود: مناسبت‌های تاریخی در طول زمان معنای عمیق تری را به نمایش می گذارند. این یک رخدادی است که عقبه معین در تاریخ ما دارد. ما یک ۱۳ آبان در تاریخ معاصرمان نداریم. ما ۱۳ آبان ها داریم.

همه پای کار مبارزه با تحریم‌های ظالمانه آمریکا بیایند

وی افزود: آن هاکه شور انقلابی آن سال‌های حماسی را به خاطر می آورند، می توانند گواهی بدهند که این مقاومت بزرگ ملی یک مبارزه فراگیر بود و همه اقشار با همه سلایق و با همه گرایش ها و مکتب های فکری را شامل می شد. امروز برای مقابله با دور جدید تحریم های آمریکا علیه ملت در ۱۳ آبان ۹۶که آن را به تسلیم شدن ایران تعبیر می کنند و همان کاپیتولاسیون مدرن است، همه اقشار جامعه پای کار مبارزه با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بیایند و پایمردی کنند.

ربیعی تصریح کرد: امروز مقاومت در مقابل زورگویی آمریکا یعنی تلاش « همه با هم و عموم ملت برای شکستن تحریم و به گوشه رینگ بردن آمریکا، یعنی دفاع از زندگی مردم یعنی افزایش سطح تاب آوری جامعه در مقابل تحریم. امروز هم به آن ظرفیت عظیم نیاز داریم و باید در این مسیر ایجاد هم افزایی و همگرایی کنیم نه واگرایی. روز ۱۳ آبان باید به مثابه روز وحدت ملی درمقابله با زورگویی ها و یکجانبه گرایی ها و روز وحدت کلمه همه آحاد جامعه در «نه» گفتن به خواسته های نامشروع آمریکا از ملت ایران باشد و در این مسیر همه ملت ایران و مسئولین با یکدیگر هم قول و هم نظر هستند.

رئیس‌جمهور گام چهارم  را اعلام می‌کند

ربیعی در ادامه این نشست خبری  در پاسخ به این پرسش که در گام چهارم کاهش تعهدات برجامی چه کارهایی انجام می‌شود، گفت: این را خود آقای روحانی در روز و ساعت مقرر اعلام می‌کنند و اجازه دهید که تا آن روز صبر کنیم و پیش اعلام در این زمینه نداشته باشیم. ما برای ملت و افکار عمومی خود این موضوع را مشخص کردیم که نمی خواستیم چنین وضعیتی باشد، اما این زورگویی آمریکا است.

فشارهای تحریمی بی‌سابقه بوده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه اتفاقاتی که بعد از فشارهای تحریمی بی سابقه بوده است، اظهار کرد: ما در شرایط فعلی تورم ناشی از تحریم را کاهش می دهیم و در چنین شرایطی در تولید گندم خودکفا شده ایم و کسانی که امروز ادعا دارند، اگر در مسند بودند وضع از این بدتر بود. تحریم شکنی به گوشه رینگ بردن آمریکاست و خود تحریم هم هزینه عزت ایران و ایرانی است.

وظیفه همسایگان است که در سیاست داخلی عراق دخالت نشود.

وی ادامه داد: قطعاً عده‌ای هم تحریک می شوند و به آنان نشانه های غلط داده می‌شود اما از اربعین و راهپیمایی آن زمان زیادی نگذشته است. از حضور ایرانیان در خانه های مردم کربلا چندان نگذشته است و ما وظیفه همسایگان را در این می‌دانیم که در سیاست داخلی عراق دخالت نشود و با تعاملات میان ملت و دولت عراق رفاه و امنیت مردم عراق به دست می‌آید.

سیاست دولت خام‌فروشی نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره مستند صدا و سیما در زمینه انجام خام فروشی گفت: یکی از دلایل این اقدام تفاوت قیمت گازوئیل است و شرایط را برای چنین اقداماتی پدید می‌آورد. برای کنترل این اقدام وزارت نفت اقدامات قابل توجهی انجام داده و سیاست دولت خام فروشی نیست. 

در معادن هم به همین سمت حرکت می‌کنیم و یکی از اهداف ما برای افزایش شغل در شرایط تحریم همین جلوگیری از خام فروشی است.