بادامچیان:

مجلس با طرح بودجه دوسالانه مخالفت کند

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مجلس باید با طرح بودجه دوسالانه مخالفت کند، گفت: این دولت که نتوانسته در ۶ سال بودجه کشور را مطابق با درآمد و هزینه واقعی ارائه دهد و در سال‌های گذشته بخش‌های مؤثری از بودجه عمرانی کشور را هزینه بودجه جاری کرده است، حالا به طور تعجب‌آور می‌خواهد بودجه دوسالانه به مجلس ارائه دهد. دوسوم بودجه، بودجه شرکت‌های دولتی است. اگر دوسالانه کردن بودجه شکل بگیرد، تکلیف بودجه شرکت‌های دولتی کاملاً مبهم می‌شود.

    

کنایه مهاجری به محسن رضایی:

مخالفان FATF را به ژاپن و ترکیه ببرید 

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‌چه خوب است آقای محسن رضایی دست اعضای مخالف FATF در مجمع تشخیص را بگیرد و ببرد به ژاپن و آلمان و برزیل و ترکیه و نروژ و هند و اندونزی و استرالیا و چین و...تا ببینند که این کشورها به خاطر اجرایFATF چقدر بیچاره و فلک‌زده و خاک برسر شده‌اند! و نگذارند خدای ناکرده ما هم مثل آنها شویم!»

    

تایید نامه روحانی به سران کشورهای خلیج فارس

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اخبار منتشره از ارسال نامه رئیس جمهوری اسلامی ایران به سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و عراق، ضمن تایید این خبر افزود: پس از ارائه «پویش صلح هرمز» توسط ریاست جمهوری در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایشان متن کامل آن را برای سران کشورهای یاد شده ارسال کرد و در آن خواستار تشریک مساعی همه آنها در پردازش و اجرای آن شدند. وزیر امور خارجه کشورمان نیز به زودی نامه‌ای در این زمینه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال خواهد کرد.

    

واکنش وزارت اطلاعات به آزادی حسن عباسی

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات در واکنش به حواشی مطرح شده درباره آزادی حسن عباسی از زندان اطلاعیه داد: چند روزی است عده‌ای، نمایشی را به راه انداخته‌اند تا یکی از محکومین دستگاه محترم قضایی را که به تازگی و به صورت مشروط از زندان آزاد شده است، از دروغ پراکنی‌ها و اتهامات و جرائم مرتکب شده تبرئه نمایند. این افراد قضاستیز، وزارت اطلاعات را عامل زندانی شدن فرد مورد نظر معرفی می‌کنند؛ در حالی که وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ‌پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

    

دادگاه نجفی دوباره برگزار می‌شود

قاضی محمد کشکولی، رییس شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران که مسئولیت رسیدگی به پرونده محمد علی نجفی را برعهده دارد درباره آخرین وضعیت پرونده نجفی گفت: نظریه کارشناسی به وکلای طرفین پرونده ابلاغ شد و وکلا 7 روز فرصت دارند که نظر کتبی خود را به ما اعلام کنند. اگر وکلا به نظریه کارشناسی اعتراضی داشتند باید هیات قضایی بررسی کند که آیا این اعتراضات قابل اجابت است یا نیست. بعد از طی این مراحل وقت دادرسی مجدد تعیین می شود و به پرونده رسیدگی می شود و دادگاه علنی خواهد بود. 

    

نخست وزیر مالزی:

تحریم‌ها علیه ایران همه کشورها را درگیر کرده است

به گزارش ایلنا به نقل از مالیزیا تودی، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در سخنانی گفت: مالزی به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند با ایران، یکی از شرکای تجاری بزرگ خود تجارت کند. وی افزود: در سازمان ملل متحد مقرر نشده است که کشوری که با کشور دیگری دشمن است، بتواند تحریم‌هایی را برای آن کشور و سایر کشورها که با آن کشور تجارت می‌کنند، اعمال کند. این مجازات‌ها در واقع  فقط برای یک کشور اعمال نمی‌شوند و همه کشورها را درگیر کرده است.