ابراهیم رئیسی:

ترکیه هرچه سریعتر به مرزهای خود بازگردد

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: حرکت ترکیه در ورود به خاک سوریه عوارض بسیاری در پیش دارد؛ بیش از 400 هزار مردم منطقه آواره خواهند شد خصوصاً در آستانه فصل زمستان مناطق ترکیه و سوریه در آن منطقه مردم به شدت به زحمت می‌افتند، زن و بچه مردم و گزارش‌هایی که ما می‌شنویم دلخراش است. کشته شدن مردم در منطقه به هیچ وجه قابل تحمل نیست و کشور ترکیه باید هرچه سریعتر به مرزهای خود بازگردد.

    

سفیر بحرین در آمریکا :

منامه متحد منطقه‌ای واشنگتن برای مقابله با ایران است

سفیر بحرین در آمریکا، کشورش را متحد آمریکا برای مقابله با ایران دانست. به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، «عبدالله بن راشد آل خلیفه» سفیر بحرین در آمریکا در یادداشتی برای روزنامه «واشنگتن پست» با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها درباره سیاست‌های ایران، مدعی شد:  پادشاهی بحرین، متحد مهم ایالات متحده در جنگ با تروریسم است. ما مخالف تجاوزگری ایران هستیم و با دوستان خود  برای حفظ جریان آزاد تبادل کالاها در جهان همکاری می‌کنیم.

    

روح حاکم بر نخبگان عربستان تنش‌زدایی با ایران است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با با اشاره به حمله به نفتکش ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از توان عملیاتی و میدانی به اندازه کافی برخوردار است که بداند چه عامل و عواملی این کار را صورت دادند، ایران اقدام پیشمان کننده‌ای را در مقابل آنها انجام می‌دهد که البته این کار جدا از روند تنش‌زدایی بین ایران و عربستان است. وی با بیان اینکه روح حاکم بر نخبگان عربستان تنش‌زدایی با ایران است، گفت: در شرایطی که ایران سال‌ها است اعلام می‌کند آماده مذاکره با عربستان است، این عربستانی‌ها هستند که نیامدند.

    

چرا دولت با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهوری دیروز در حاشیه سفر خود به کرمانشاه درباره علت مخالفت دولت با تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: شرایط شهرستان‌ها با تهران متفاوت است و مسایل زیست محیطی و ترافیکی به شدت پایتخت در شهرستان‌ها مطرح نیست؛ بنابراین در صورت اجرای این طرح بسیاری از کارخانه‌ها و ادارات تعطیل می‌شوند و بار مالی قابل توجهی برای دولت دارد از این رو خلاف قانون اساسی است.

    

آیت‌الله امینی در بیمارستان بستری شد

ایسنا نوشت: آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌ علت بیماری گوارشی در بیمارستان بستری شد. حال عمومی وی مطلوب گزارش شده است.

    

نقض حکم پرونده اخلاقی یک نماینده مجلس

محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در پاسخ به سوالی درباره جزئیات نقض حکم مجازات شلاق و تبعید یکی از نمایندگان مجلس توسط دیوان عالی کشور در ارتباط با یک پرونده اخلاقی، به ایلنا گفت: حکم دادگاه بدوی نقض شده و با نقض حکم، پرونده به دادگاه هم‌عرض می‌رود. وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد در این خصوص شکایتی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم بیاید، گفت: در رابطه با این موضوع شکایت تنها یک بار به هیئت نظارت می‌آید، در این مورد دیگر شکایتی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نخواهد آمد.

     

ادامه تلاش پاکستان برای کاهش تنش‌ میان ایران و عربستان 

وزیر امور خارجه پاکستان بر تداوم تلاش پاکستان برای کاهش تنش‌ها میان ایران و عربستان تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از آج نیوز، «شاه محمود قریشی»، در مورد سفر عمران‌خان به ایران گفت: خوشبختانه سفر عمران خان به ایران در شرایط و فضایی مطلوب صورت گرفت. وی در مورد تنش میان ایران و عربستان گفت: باید تلاش شود تا سوءتفاهم‌ها میان ایران و عربستان هر چه زودتر برطرف شود.