مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا، با تاکید بر اینکه ایران در شرایط تحریم نباید مذاکره کند، گفت: این احمقانه است که از ایران بخواهیم در شرایط تحریم مذاکره کند من به ایران و کشورهای دیگر توصیه می‌کنم که منتظر بمانند تا ترامپ از کاخ سفید خارج شود.

جان تیرمن در مورد آینده ترامپ به ایلنا گفت: ترامپ ظرف ماه‌های آینده از کاخ سفید خارج می‌شود. بنابراین اکنون جنگ بعید است. از طرفی دیگر ترامپ اکنون با موضوعی جدی به اسم استیضاح مواجه است که به شدت او را پریشان کرده است.

تیرمن همچنین در مورد فشار بر ایران اظهار کرد: تحریم‌ها تاثیرگذار است اما نه آن تاثیری که مورد نظر آمریکا و ترامپ و یا پمپئو است.

کاهش تعهدات برجامی ایران نگران‌کننده نیست

وی همچنین به کاهش تعهدات ایران اشاره کرد و گفت: اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی خود ادامه دارد اما این اقدامات نگران‌کننده نیست چرا که کاهش تعهدات ایران کاملا قابل بازگشت است. این استاد دانشگاه در ادامه صحبت‌های خود به خروج بولتون از کاخ سفید اشاره کرد و آن را تصمیم درستی دانست و گفت: این تصمیم نشان داد که ترامپ جنگ نمی‌خواهد. از طرفی پمپئو هم چنان در مورد ایران بسیار تندرو است اما می‌توان به کنگره و استیضاح ترامپ امیدوار بود تا کمی از سیاست تندروی پمپئو در مورد ایران بکاهد.

رئیس‌جمهور بعدی به برجام بازخواهد گشت

وی در مورد برجام نیز اظهار کرد: برجام اینجا در میان مردم آمریکا بسیار محبوب است و آن را توافقی برای صلح و امنیت می‌دانند. من معتقدم رئیس‌جمهور بعدی احتمالا به برجام بازخواهد گشت.