دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به منظور دسترسی به اسناد و گزارش‌های مربوط به تماس تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین برای کاخ سفید احضاریه فرستادند. به گزارش پایگاه خبری هیل، رئیس سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در نامه روز جمعه میک مولوینی رئیس دفتر کاخ سفید را از این احضاریه مطلع ساختند.  دموکرات‌ها به دنبال به دست آوردن اسناد و مدارک مربوط به تلاش‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحت فشار گذاشتن دولت اوکراین در انجام تحقیقات از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. الایجا کامینگز، رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در یادداشتی هشدار داده بود که اگر کاخ سفید تا پایان روز یکشنبه همکاری نکند این احضاریه را صادر خواهد کرد.

اما کامینگز و آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات و الیوت انجل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان که رهبری این تحقیقات استیضاح را برعهده دارند اعلام کردند تا عصر جمعه هیچ پاسخی از سوی کاخ سفید دریافت نکردند.

آنها در نامه‌ای به مولوینی نوشتند: ما عمیقا متاسفیم که ترامپ، ما و ملت آمریکا را در چنین شرایطی قرار داده است اما اقدامات او چاره‌ دیگری برای ما جز صدور این احضاریه باقی نگذاشته است.