لاریجانی قانون تابعیت فرزندان مادران ایرانی را ابلاغ کرد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای اجرا ابلاغ کرد.

    

مرز خسروی باز شد

مرز خسروی پس از وقفه‌ای چند روزه در تردد زوار اربعین از این مرز، دیروز(15 مهر) باز شد. جعفر همتی، رییس قرارگاه ویژه اربعین در مرز خسروی با اعلام این خبر، به ایسنا گفت: ساعت عبور زائرین از مرز خسروی فعلا از هفت صبح تا 15 عصر خواهد بود و علاوه بر شرایط اسکان برای زوار در این مرز، برای بیش از 40 هزار خودرو نیز پارکینگ در نظر گرفته شده است. گفتنی است از پنجشنبه هفته گذشته به دلیل مشکلات ایجاد شده در عراق و به درخواست مسئولین این کشور، مرز خسروی بسته شده بود. این مرز نزدیک‌ترین مسیر کشورمان به کربلای معلا است.

    

جبران خسارت ناشی از نقض برجام پیگیری حقوقی می‌شود

به گزارش مهر،‌ لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور از بخش‌های کلان اقتصادی کشور برای ارزیابی خسارات ناشی از نقض برجام توسط آمریکا درخواست کرد تا اقدامات حقوقی برای اقامه دعوا برای جبران آن را آماده کنند. جنیدی تصریح کرد: جبران خسارت ناشی از نقض برجام توسط آمریکا پیگیری حقوقی می‌شود.

    

ظریف:

ترور بیولوژیک «تخت‌روانچی» را تکذیب می‌کنم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره آخرین وضعیت بیماری مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد، گفت: اگر از بیماری او قبل از عزیمت به نیویورک مطلع می‌شدیم، حتما درمان را در ایران شروع می‌کردیمِ اما در آمریکا بیماری وی تشخیص داده شد و دکتر نیز تاکید داشت که فوری باید عمل شود. جراحی در نیویورک انجام گرفت و تخت روانچی در حال حاضر مراحل شیمی درمانی را پشت سر می‌گذارد. ظریف در پاسخ به سوالی درباره ترور بیولوژیک مجید تخت روانچی در نیویورک، گفت: موضوع ترور بیولوژیک وی را تکذیب می‌کنم، او در حال درمان است.

    

قالیباف راه احمدی‌نژاد را می‌رود

ابراهیم فیاض، تحلیلگر مسائل سیاسی به «نامه‌نیوز» گفت: قالیباف می خواهد ستاد فرماندهی ایجاد کند و دنبال یک نوسازی آمرانه شدید است؛ حال آنکه نسل تمدنی چنین نگاهی را نمی‎پسندد حالا آیا آقای قالیباف می تواند پاسخگوی خواسته‌های نسل تمدن‌ساز باشد؟ خیر او نمی‌تواند. چون او همیشه فرمانده بوده است. زمان شهرداری هم در واقع فرمانده تهران بود نه شهردار تهران. سال ۹۲ هم دیدیم که او انتخابات ریاست جمهوری را در تهران باخت. در واقع او دارد راه احمدی‌نژاد می‌رود البته به شدت بدتر.

    

آخرین وضعیت پرونده محمدعلی نجفی 

حمید گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی به ایسنا گفت: رأی پرونده موکل از سوی دیوان عالی کشور نقض شد و دیوان عالی اعتراضات، ایرادات و نقایص ما را درباره ارجاع به کارشناس اسلحه و پزشکی قانونی وارد دانست. طبیعتا بحث گلوله دفرمه تاثیرگذار است. به همین دلیل دادگاه چند روز پیش کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی را تعیین کرد و امروز جلسه معاینه محل در صحنه قتل توسط کارشناسان انجام شد. موکلم نیز توضیحات لازم را شرح داد. قرار شده ظرف مهلت قانونی نظر کارشناسان اعلام شود.

    

مرکز فرماندهی پدافند هوایی خلیج فارس افتتاح شد

به گزارش فارس، «مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس» با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) آغاز به کار کرد. این مرکز متکی بر آخرین فن‌آوری روز، با قابلیت کنترل منطقه وسیع و هدایت مستقیم یگان‌های پدافندی و هوایی ارتش و سپاه مستقر در سواحل جنوب کشور ایجاد شده است. در این مرکز، کارکنان جوان و متخصص پدافندی کشور با در اختیار داشتن به‌روزترین تجهیزات بومی، تمامی تحرکات و آمدوشدهای هوایی در آسمان خلیج فارس را با دقت و ریزبینی رصد، پایش و کنترل می‌کنند.