یک نماینده عراقی اعلام کرد

عبدالمهدی بعد از ریاض به تهران سفر می‌کند

به گزارش ایسنا به نقل از السومریه، بدر الزیادی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن سفر عبدالمهدی به ریاض گفت که وی به تهران نیز سفر خواهد کرد. عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اخیرا به عربستان سفر کرد و با ملک سلمان پادشاه این کشور و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار و گفت وگو کرد.

    

سرلشکر صفوی:

اگر رهبر معظم انقلاب نبودند، سوریه و عراق سقوط کرده بود

به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا در آئین آغاز به‌ کار بخش دفاع مقدس پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با تاکید بر اینکه رهبری، فرمانده مدافع کشورهای اسلامی است، گفت: اگر رهبری نبودند، سوریه و عراق سقوط کرده بود. ایشان به ‌عنوان یک رهبر جهان اسلام به کمک ملت‌های مسلمان عراق و سوریه شتافتند. اما کشورهای مدعی رهبری اسلام نه تنها از مسلمانان حمایتی نکردند بلکه پنج سال است که ملت یمن را زیر حملات خود قرار داده‌اند.

    

عمان از ابتکار صلح هرمز حمایت می کند

به گزارش المانیتور، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان از حمایت این کشور از طرح حسن روحانی رییس جمهوری ایران با عنوان «ابتکار صلح هرمز» برای ایجاد امنیت در آبهای خلیج فارس خبر داد. وی افزود: اگر مضمون این طرح مبتنی بر «ثبات» باشد قطعا از آن حمایت خواهیم کرد. بن علوی همچنین درباره نقش میانجی‌گری عمان اظهار کرد: عمان کمک خواهد کرد اما ما نقش میانجی را بازی نمی‌کنیم.

    

دیگر خبری از هواپیمای بیزینس کلاس برای نمایندگان نیست

علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «همه سفرهای خارجی نمایندگان مجلس از اول مهر امسال با درجه عادی انجام می‌شود. ‌با تصویب هیات رئیسه، سفرهای خارجی نمایندگان کاهش یافته و دیگر خبری از بیزینس کلاس نیست. ‌سال قبل در اولین اقدام بلیت بیزینس کلاس فقط به پروازهای بیش از سه ساعت محدود شد. صرفه‌جویی در هزینه‌ها در مجلس تشدید شده است.»

    

باهنر:

اصولگرایان ممکن است در انتخابات به خودشان ببازند

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفتگویی تفضیلی به ایرنا گفت: مخالف شکل‌گیری جریان جدید نیستم و از خدا می‌خواهم حزب سوم قدرتمندی شکل بگیرد، اما این ساختار هنوز به وجود نیامده است. شاید ۷۰ درصد آرای خاکستری داشته باشیم، ولی خواهید دید آخرش دو لیست در تهران با هم رقابت می‌کنند. وی درباره پیروزی اصولگرایان در انتخابات نیز گفت: برخی اصولگرایان خود را پیروز انتخابات می‌‌دانند و به دلیل همین اطمینان ممکن است به خودشان ببازند.

    

عباسعلی کدخدایی:

پول‌های کثیف حتما در ردصلاحیت‌ها تاثیرگذار خواهد بود

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشستی خبری گفت: قانون انتخابات ما ناقص و حداقلی است مانند حوزه تبلیغات و هزینه‌های انتخاباتی که به نوعی ساکت است و نیازمند قانون جامع هستیم که متاسفانه هر چه تلاش کردیم دستمان خالی است لذا می‌خواهیم مجلس هر چه زودتر در این خصوص عمل کند. وی درباره تاثیر بررسی صلاحیت‌ها در صورت احراز در میان بودن پول‌های کثیف گفت: اگر صحت آن مورد تایید قرار بگیرد که پول‌های کثیف در کار بوده حتما در بررسی صلاحیت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.