سخنگوی وزارت خارجه:

مراحل رفع توقیف «استنا ایمپرو» نهایی شد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه توئیترش نوشت: «با پیگیری وزارت خارجه و همکاری ارزنده قوه قضاییه و سازمان بنادر و دریانوردی مراحل رفع توقیف کشتی استنا ایمپرو نهایی شد، اما پرونده رسیدگی به برخی تخلفات آن و خسارات وارده به محیط زیست همچنان باز است. وی همچنین افزود: مالک و کاپیتان کشتی در این زمینه تعهد کتبی به پذیرش رأی دادگاه داده‌اند.

    

دیدار   روسای جمهور ایران و لبنان در نیویورک

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌و گو کرد. به گزارش ایسنا، در دیدار کوتاه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان طرفین به بررسی موضوعات مورد علاقه دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

    

 

آیت‌الله جنتی جوان شده و ما خبر نداریم؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «آیت‌الله جنتی، دیروز در جلسه افتتاحیه اجلاس خبرگان رهبری گفت:‌ «بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند.» این سخن آیت‌الله جنتی باتوجه به اینکه وی کهنسال‌ترین مسئول در نظام جمهوری اسلامی است، بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت. فصل مشترک بازتاب‌دهندگان این سخن آقای جنتی این بود که لابد ایشان جوان شده‌اند و ما خبر نداریم!»

    

انتقاد شدید از حرکات روحانی در دیدار با جانسون

به گزارش مهر، در پی انتشار تصاویری از دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری با نخست وزیر انگلیس، آیت‌الله باقری کنی نسبت به این دیدار و برخی حرکات رئیس‌جمهور، در فضای مجازی تاکید کردند: «این تصویر و مانند آن زیبنده یک فرد در سطوح پایین کشور هم نیست. این وهن اسلام است. هیچ کس چنین حقی ندارد. من هم حق ندارم سکوت کنم. اسلام را در برابر اینها - دولتمردان زورگوی غربی- نباید پایین آورد. امام رحمه‌الله علیه که از همه بالاتر بود و از او بالاتر هم نمی‌توانند چنین کنند. متوجه نیستیم و فکر می‌کنیم همه کاره‌ایم و می‌توانیم همه اسلام را زیر پا بگذاریم.»

    

موافقت مجلس با تشکیل «وزارت بازرگانی»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با ۱۱۶ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس، طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را تصویب کردند. 

    

جبهه اعتدالگرایان منحل شد

فارس نوشت: «جبهه اعتدالگرایان ایران اسلامی از تشکل‌های حامی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات‌ سال‌های 92 و 96 منحل شد. طبق پیگیری‌های خبرگزاری فارس‌، جلسات جبهه اعتدالگرایان تعطیل شده و قرار است احزاب این جبهه با عنوان جدیدی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت کنند. ریاست دوره‌ای جبهه اعتدالگرایان بر عهده محسن صفرپور که هم اکنون رئیس کمیته خانه احزاب است، بود.»