«ما نظامی‌ها بیشتر از سیاسیون جنگ را درک می‌کنیم و بیشتر مراقب هستیم که جنگ رخ ندهد. اداره کشور به لحاظ اقتصادی آنچنان مطلوب نیست، نظر مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و نیروهای مسلح صلح و امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا است.»

سرلشکر سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان مطلب فوق، افزود: نیروهای مسلح از تجربه ۸ سال دفاع مقدس برخوردار هستند و آمریکا را به طور کامل رصد می‌کنند به طوری که اشراف اطلاعاتی در خصوص آمریکا داریم و تحرکات آمریکا را از دریای مدیترانه تا اقیانوس هند رصد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا می‌داند اگر بخواهد برای ایران مشکل ایجاد کند خسارت بیشتری می‌بیند، رهبر ایران قدرتمند، خردمند و شجاع است و اگر مشکل به وجود آید ایران جواب می‌دهد، ترامپ می‌خواهد مجددا رئیس جمهور شود اگر با ایران جنگ کند رأی‌آوری‌اش ضعیف می‌شود، رئیس ستاد مشترک آمریکا طی مصاحبه‌ای گفته بود به قدرت ایران احترام می‌گذارد، ایران در ارتفاع ۶۰ هزار پایی توانسته بود هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را ساقط کند، لذا باید اذعان داشت که آمریکایی‌ها جنگ را شروع نخواهند کرد البته ما برای بدترین حالت‌ها خودمان را آماده می‌کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ایران بالاترین قدرت تاثیرگذاری را در منطقه دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب از پوتین دعوت کردند تا پشتیبان هوایی را در سوریه داشته باشند و لذا ائتلاف ایران، روسیه، سوریه و عراق شکل گرفت و به پیروزی رسیدیم. ترکیه تا سال ۲۰۱۶ با آمریکا در صحنه سوریه هماهنگ بود، اما ائتلاف سیاسی در سطح منطقه تغییر یافته است و اکنون جزو دوستان ایران محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: آمریکا باید حرف‌های سید حسن نصرالله را جدی بگیرد. الان دفاع ما عمیق شده است و قدرت دفاعی‌مان تا مرزهای مدیترانه رفته است و از خلیج فارس تا اقیانوس هند امتداد دارد. شعاع دفاعی‌مان را به چندین هزار کیلومتر آن طرف‌تر از مرزها رساندیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا درباره جنگ عربستان و یمن نیز تاکید کرد: عاقلانه‌ترین راه این است که آبرومندانه عربستان جنگ را در یمن متوقف کند و الا چاره‌ای جز شکست بیشتر نخواهد داشت.