سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: امسال حضور در سازمان ملل متحد و نطقی که در مجمع عمومی توسط رئیس‌جمهوری محترم ایراد می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص اهمیت نطق امسال روحانی، افزود:‌ سازمان ملل و مجمع عمومی فرصتی برای فعال‌سازی دیپلماسی، مراوده با کشورهای عضو انتقال دیدگاه‌ها و مواضع نظام جمهوری اسلامی در مورد مسائل منطقه‌ای، جهانی و جهان اسلام است بنابراین این سفر بسیار مهم محسوب می‌شود. 

وی تاکید کرد: امروز ما در کش‌وقوس مسائل برجام هستیم و کشورهای ۱+۴ در این مجمع حضور دارند. با توجه به شرایط موجود می‌توان نشست‌های جانبی برگزار کرد تا مراودات لازم برای اینکه مواضع ایران مطرح شود، صورت گیرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چهارشنبه نشست ۱+۴ برگزار می‌شود و ایران شرط حضور آمریکا را توقف تروریسم اقتصادی دانسته است؛ آیا ایالات متحده حاضر به پذیرش این مسئله می‌شود یا خیر، گفت: آمریکایی‌ها همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید از گذشته خودشان ابراز پشیمانی کنند و به برجام بازگردند. وی تاکید کرد: ایالات متحده باید کلیه تحریم‌ها را  لغو و اعلام تعهد به این معاهده بین‌المللی داشته باشد تا بتواند در جمع حضور پیدا کند در غیر این صورت ایران اصلا در جایی که جمع آمریکایی حضور داشته باشد، شرکت نمی‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار ایالات متحده درخصوص صدور وزیرا برای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: یکی از موضوعاتی که حتما هیأت ایرانی باید در دیدارهایی که دارد، عنوان کند قلدرمأبی و اقدامات خلاف موازین بین‌المللی ایالات متحده است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در منطقه به دنبال آتش‌افروزی هستند و تهدید به اقدامات نظامی می‌کنند که البته جرأت این کار را ندارند اما همین که آن را بیان می‌کنند منطقه را به سمت بحران و آشوب می‌کشانند.

گفتنی است رئیس جمهور کشورمان، فردا به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، راهی نیویورک می‌شود.