پیشنهاد مجدد ظریف برای پایان جنگ و آغاز گفت‌وگو در یمن

وزیر امور خارجه کشورمان در حساب توئیتر خود نوشت: سرزنش ایران به فاجعه یمن پایان نخواهد داد؛ قبول پیشنهاد ۱۵ آوریل ما برای پایان جنگ و آغاز گفت‌وگو شاید. به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف نوشت: شکست در «فشار حداکثری» مایک پمپئو را به سمت «فریب حداکثری» کشانده است. آمریکا و مشتریانش به دلیل توهم اینکه برتر بودن سلاح‌ها به پیروزی نظامی منجر می‌شود، در یمن گیر کرده‌اند. 

    

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد

وجود فساد در سازمان و احتمال جعل اسناد 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با طرح این پرسش که چرا یک باره یک دفتر اسناد آتش می‌گیرد؟ گفت: در اسکن پرونده اسناد دفاتر رسمی تسریع کنیم زیرا فساد آنجا است و ممکن است جعل‌هایی صورت گیرد. ذبیح الله خدائیان افزود: بازرسی روی دفاتری که طعمه حریق می‌شوند تمرکز کنند. آیا نباید فکر کرد کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. اگر ما اسکن داشته باشیم حریق خیلی برایمان اهمیت ندارد. 

    

دیدار قائم‌مقام وزیر خارجه هند با ظریف 

«ویجی گولکه»، قائم‌مقام وزیر خارجه هند با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، طرفین در این دیدار، در خصوص گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند. در پایان این دیدار نیز محمد جواد ظریف ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مردم کشمیر، اظهار امیدواری کرد وضعیت آنها بهبود یابد.

    

سی ‌ان ان خبر داد؛

تحرکات مقام‌های کاخ سفید برای کاهش تحریم‌های ایران 

سی ان‌ان به نقل از مقام‌های آگاه از گفت‌وگوهای سران کاخ سفید در مورد کاهش تحریم‌ها و اعطای خط اعتباری به ایران خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از  سی ان ان، دو مقام آگاه کاخ سفید که نامشان منتشر نشده است خبر دادند که گفت‌وگوهایی در کاخ سفید برای اجرای طرح فرانسه مبنی بر اعطای خط اعتباری به ایران و کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حال اجرا است. تا شرایط برای دیدار احتمالی میان روسای‌جمهور ایران و آمریکا در نیویورک فراهم شود.

    

ذوالنور:

 ۱۵ میلیارد دلار به صندوق اینستکس واریز می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات انجام شده و مذاکرات صورت گرفته، بنا شد که اروپایی‌ها ۱۵میلیارد دلار در سه قسط ۵ میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز ‌کنند و این مبلغ به عنوان مبلغ پیش‌فروش نفت ایران است تا شرایط فروش نفت ایران فراهم شود.  مجتبی ذوالنور: البته این موضوع را برای ایران قابل‌پذیرش ندانست و افزود: به این حد بسنده نمی‌کنیم، ولی در تلاش هستیم تا حق ایران را دریافت کنیم.

    

آغاز رسیدگی به پرونده ۱۱ مدیر درخصوص سیل 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از آغاز رسیدگی به اتهام ۱۱ نفر از مدیران در خصوص سیل گلستان خبر داد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی در این باره گفت: بر اساس گزارش سازمان بازرسی ۱۱ نفر از مدیران در خصوص حادثه سیل سال جاری به عنوان متهم معرفی شدند که هم اکنون این گزارش به بازپرسی ارجاع شده است. وی اتهام این افراد را اهمال و تضییع بیت‌المال اعلام کرد.

    

روزنامه روزان و ماهنامه زنبور‌داران‌مجرم شناخته شدند

در جلسه دیروز دادگاه مطبوعات استان تهران، روزنامه روزان و ماهنامه زنبور‌داران‌پیشرو مجرم شناخته شدند. به گزارش ایلنا، در این جلسه، اتهام مدیرمسئول روزنامه روزان و همچنین مدیرمسئول و مصاحبه‌شونده ماهنامه زنبورداران پیشرو؛‌ نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی اعلام شد.