افزایش احتمال مصاحبه پمپئو با تلویزیون ایران

علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به سفرهای اخیر محمدجواد ظریف به ۶ کشور، گفت: «خوشبختاته گفت‌وگوی ظریف با رسانه‌ها، پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند، ما هم می‌گوییم ایشان می‌تواند با خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی گفت وگو کند.» گفتنی است مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در روزهای اخیر، بعد از مصاحبه وزیر خارجه ایران با رسانه‌های آمریکایی، چندین بار برای گفتگو با تلویزیون ایران، اعلام آمادگی کرده است. 

    

پاسخ رهبری به نامه گلایه‌آمیز ظریف

محمدمهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت: «گفته می‌شود اخیرا و به دنبال پخش سریال «گاندو»، محمدجواد ظریف در نامه‌ای به رهبرمعظم انقلاب از موج توهین‌ها و تهمت‌ها گلایه کرده و نوشته است حتی اگر بخشی از این حجم تخریب درست باشد، ادامه خدمت وی در سمت وزارت امور خارجه شرعا جایز نیست. شنیده شده است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ ظریف فرموده‌اند: من مطلقا راضی نیستم که به شما کمترین اهانتی بشود.»

    

حضور ناوشکن انگلیسی در خلیج فارس

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، انگلستان امروز  اعلام کرد که ناوشکن اچ‌ام‌اس دانکن برای تامین امنیت کشتیرانی وارد خلیج فارس شده است. ناوشکن دانکن در کنار ناو مونتروز از کشتی‌هایی انگلیسی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند محافظت می‌کند. «بن والاس» وزیر دفاع انگلستان گفت: آزادی کشتیرانی برای نظام تجاری و اقتصادی جهان اهمیت اساسی دارد و ما برای دفاع از امنیت کشتی‌های انگلستان هر آنچه که بتوانیم انجام خواهیم داد.

    

تکرار مخالفت آلمان برای حضور نظامی در خلیج فارس

یک مقام آلمانی از مخالفت دولت کشورش در مورد حضور نظامی در خلیج فارس خبر داد. «نیلس اشمیت»، سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات آلمان، در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی گفت: ما با پیشنهاد وزیر خارجه انگلستان برای ایجاد ائتلافی در جهت حفاظت از کشتیرانی در خلیج فارس مخالفیم. وی افزود: نیروی دریایی آلمان می‌تواند در شرایط آماده باش قرار بگیرد، حالت آماده باش به معنی حضور در خلیج فارس نیست. ما خواهان حضور نظامی در خلیج فارس نیستیم و مخالفت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده‌ایم.

    

تبریک روحانی به  بوریس جانسون 

رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی با تبریک انتخاب جانسون به عنوان نخست وزیر پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، ابراز امیدواری کرد که در دوران نخست وزیری وی، مناسبات تهران-لندن توسعه یابد.در پیام حسن روحانی خطاب به جانسون آمده است: «امیدوارم آشنایی جنابعالی با مسائل روابط ایران و انگلستان و یک بار حضور شما در تهران، کمک شایانی به رفع موانع موجود در رشد و گسترش روابط فی مابین نماید و در دوران نخست وزیری شما توسعه بیشتر مناسبات در ابعاد مختلف دو جانبه و چند جانبه را شاهد باشیم.»

    

عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها، امتیازی می‌شود

اسدالله عباسی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس به فارس گفت: بر اساس مصوبه امروز هیأت رئیسه عضویت نمایندگان در کمیسیون تخصصی در ابتدای کار هر مجلس امتیازی می‌شود و هر نماینده‌ای که بیشترین امتیاز را داشته باشد به عضویت کمیسیون مربوطه درمی‌آید. بر این اساس مواردی همچون سابقه اجرایی و تقنینی و همچنین مدرک تحصیلی و ... مرتبط با کمیسیون مربوطه در امتیازبندی نماینده برای عضویت در کمیسیون مدنظر قرار می‌گیرد و این موارد باید مرتبط با حوزه کاری کمیسیون مورد درخواست نماینده باشد.