فرمانده سپاه:

دشمن تنها از بخش کوچکی از توان دفاعی ما اطلاع دارد 

سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پس از بازدید از جزیره فارسی و ارزیابی وضعیت و آمادگی‌ یگان‌ها و رزمندگان مستقر در منطقه بوشهر گفت: ما بر اساس راهبرد غلبه بر قدرت‌های استکباری فرامنطقه‌ای تجهیزات و قدرتمان را توسعه و گسترش داده‌ایم و در عرصه‌های مختلف و برخی جلوه‌های عملیاتی، بخش‌هایی از آن را به نمایش گذاشته‌ایم . وی تصریح کرد: دشمنان ما تنها از بخش کوچکی از واقعیت توان دفاعی ما اطلاع دارند، با این وجود می‌دانند که قدرت نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، نفوذناپذیر و شکست‌ناپذیر است .

    

مرز خسروی پس از سال‌ها باز شد

پس از سال‌ها بسته بودن مرز خسروی به روی زائران کربلا به دلایل امنیتی، دیروز، جمعه با حضور وزیر کشور این مرز، که نزدیکترین پایانه مرزی ایران به عتبات است، در مراسمی بازگشایی شد. یاسین الیاسری، وزیر کشور عراق در مراسم بازگشایی مرز خسروی گفت: «افتتاح این مرز منجر به فعال شدن حرکت اقتصادی میان ایران و عراق خواهد شد.» بنا بر اعلام مسئولان پایانه، مرز خسروی از ۷ صبح تا ۷ شب جهت پذیرایی از زائران اربعین آماده است.

    

درخواست آلمان از ایران برای «تعهد کامل» به برجام

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه در یک کنفرانس خبری در برلین درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: ما از ایران می‌خواهیم تا شرایط را بدتر نکند. هنوز برای ایران دیر نشده است که مسیر اشتباهی را که رفته است، ترک کند.

    

دیپلمات آلمانی رئیس جدید اینستکس شد

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که «میشاییل ارهارد بوک»، دیپلمات ارشد این کشور به عنوان رئیس جدید اینستکس انتخاب شده است. وی سابقه فعالیت به عنوان سفیر آلمان در کلمبیا و سوئد را در کارنامه دارد. این سمت پیش از این به «برند اربل» سفیر سابق آلمان در ایران پیشنهاد شده بود ولی وی از پذیرش این سمت منصرف شده است. پیش از اربل نیز «پر فیشر» رئیس پیشین یکی از بانک‌های بزرگ آلمان، مدیر اینستکس بود.

    

عربی 21:

اردن به دنبال بهبود روابط با ایران است

یک پایگاه خبری عربی با اشاره به گسترش روابط اردن و قطر، نوشت که احتمالا روابط میان تهران و امان نیز بهبود می‌یابد. پایگاه خبری عربی 21 با اشاره به اینکه امان منتظر تغییرات قریب الوقوع در روابط تهران و واشنگتن است تا بتواند روابط با تهران را بهبود بخشد، نوشته است: گسترش روابط اردن با ایران یک معضل به شمار نمی‌رود زیرا تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس و در رأس آنها امارات روابط محکمی با ایران دارند؛ ابوظبی اخیرا توافقاتی در رابطه با ساماندهی فعالیت در گذرگاه‌های آبی با تهران امضا کرد، مسئولان دبی نیز روابط اقتصادی محکمی با تهران دارد. از سوی دیگر کشور عمان روابط متمایزی با ایران دارد و کویت و قطر نیز در زمینه‌های متعدد و متنوع با تهران همکاری دارند.

    

آیت‌الله شبیری زنجانی:

دین مردم وابسته به اعمال روحانیون است

آیت‌الله شبیری زنجانی در دیدار مسئولان مرکز خدمات حوزه علمیه قم با ایشان، با بیان اینکه خدمت ما به دین این است که رفتارمان متناسب با شریعت باشد، گفت: دین مردم وابسته به اعمال طلاب و روحانیون است. این مرجع بزرگ شیعه افزود: هر چند معیشت عمده طلاب و محصلین با مشکلات فراوان همراه است ولی طلاب در طول زندگی، مشکلاتشان را با باورهای مذهبی و در راه رضای خدا تحمل و رفع می کرده اند و این نوع نگاه به زندگی طلبگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.