مذاکره در هر سطحی با اذن رهبری انجام می‌شود

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: استفاده از همه ابزارهای دیپلماسی برای مدیریت و پیشرفت کشور، از اختیارات عادی رئیس‌جمهوری بوده و گفت‌وگوی دو رئیس جمهور هم، نه تابو و نه معجزه‌آفرین است. اگر در هر سطحی مذاکره‌ای آغاز شود، حتما لوازم قانونی و سیاسی آن و قبل از همه، اذن رهبری و هماهنگی‌های ضروری‌اش نیز انجام می‌شود.

    

تکرار گزافه‌گویی‌های پمپئو:

مردم ایران رهبران خود را تغییر دهند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی در مورد ایران گفت: ما می‌خواهیم ایران مانند کشوری عادی رفتار کند. می‌خواهیم مردم ایران بتوانند در تغییر رفتار رهبران خود موفق باشند. وقتی آنها این کار را کردند، ما خوشحالیم که با آنها بر سر میز مذاکره  بنشینیم. ما می‌خواهیم که مردم ایران موفق باشند. این اتفاق رخ نخواهد داد تا زمانی که رهبران آنها درگیر فعالیت‌های انقلابی باشند. اگر این شرایط فراهم شد ما حاضریم امکانات لازم را در اختیار ایران قرار دهیم تا آنها به کشوری قدرتمند و موفق تبدیل شوند.

    

جان بولتون:

موضع ترامپ درباره ایران تغییر نکرده است

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در تازه‌ترین اظهاراتش در مورد گفت‌وگو با ایران گفت: دیدار و گفت‌وگو میان سران ایران و دونالد ترامپ به این معنی نیست که ترامپ مواضعش در مورد ایران تغییر کرده است. ترامپ به دنبال تکرار اشتباه اوباما نیست. ایران تنها در شرایطی می‌تواند به منافع اقتصادی دست پیدا کند که از اقداماتی که نباید انجام دهد، دست بردارد. وی افزود: اگر توافقی جامع منعقد شود، تحریم‌ها رفع خواهد شد و هنگامی که ایران برای گفت‌وگو آماده باشد این دیدار انجام خواهد شد.

    

دیدار روسای‌جمهور ایران و ژاپن در نیویورک

نخست وزیر ژاپن و رییس‌جمهور ایران اواخر سپتامبر در نیویورک با یکدیگر دیدار می‌کنند. به گزارش ایلنا به نقل از ژاپن تایمز، در میان افزایش تنش میان تهران و واشنگتن، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و  حسن روحانی رییس‌جمهور ایران، اواخر ماه سپتامبر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

    

سفر ظریف به مالزی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفرش به شرق آسیا و پس از ترک ژاپن به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات مالزی راهی کوالالامپور شد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این در بدو ورودش به چین درباره سفرش به مالزی گفته بود: با توجه به تقارب دیدگاه‌هایی که بین ما و دولت جدید مالزی است، نیاز است هماهنگی‌هایی برای همکاری در جهان اسلام و روابط دوجانبه بین ایران و مالزی صورت بگیرد که این سفر هم انجام خواهد شد.

    

محمدعلی نجفی با تودیع وثیقه آزاد شد

محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران که به اتهام قتل عمد همسرش به قصاص محکوم و با رضایت اولیاء دم از حکم قصاص رهایی یافت، با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه، از زندان آزاد شد. حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی مبلغ وثیقه موکلش را سند ملک به ارزش یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: طبق قانون با سقوط حکم قصاص باید قرار موقوفی تعقیب در بحث قتل عمد صادر شود که این کار صورت گرفت.

    

قاتل امام جمعه کازرون قصاص شد

حکم قصاص حمیدرضا درخشنده، قاتل امام جمعه شهرستان کازرون طبق رأی صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صبح دیروز در شهرستان کازرون و در ملاءعام اجرا شد.