ایران «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» را تحریم کرد

وزارت امور خارجه کشورمان در اقدامی کم سابقه «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» و مارک دوبوویتز، مدیر این بنیاد را در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داد. براساس بیانیه وزارت خارجه این بنیاد «آگاهانه و عامدانه» با اقداماتی «از قبیل تولید و انتشار دروغ، تشویق، مشورت، لابی‌گری و کارزار تبلیغاتی منفی» در تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی مشارکت دارد. بسیاری از منتقدان بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، «برنامه ایران» این موسسه را «جنگ‌طلبانه» می‌خوانند.

    

حمایت مجلس از مونسان به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی اصغر مونسان که اخیرا از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت تازه تاسیس میراث فرهنگی انتخاب شده گزینه اول رئیس جمهور برای تصدی این وزارت خانه است، به ایسنا گفت: آنچه ما از برنامه ایشان دیدیم مورد تایید ما است و ما از ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری حمایت می‌کنیم. وی افزود: با شناختی که از عملکرد آقای مونسان و فعالیت‌های ایشان در مجموعه اقتصادی داشتم ایشان فردی مسلط به موضوعات، پیگیر و دارای خصوصیت تعاملی به خصوص با مجلس است.

    

دو فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس رد شد

در جلسه علنی دیروز مجلس، دو فوریت طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس با محوریت شفافیت آرای نمایندگان مطرح شد که این دو فوریت با ۶۹ رأی موافق، ۱۰۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر رد شد، پس از آن یک فوریت این طرح را به رأی گذاشتند که یک فوریت آن نیز رأی نیاورد.

    

 نماینده زنجان پس از آزادی:

علت بازداشت، عدم تودیع وثیقه بود

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی علت بازداشت خود و محمد عزیزی نماینده ابهر را عدم تودیع وثیقه عنوان کرد.

فریدون احمدی، که به اتهام معاونت در اخلال بازار خودرو بازداشت شده بود، پس از آزادی به ایسنا گفت: بازداشت من و آقای عزیزی به دلیل عدم تودیع وثیقه بوده است اگر ما وضعمان خوب بود وثیقه را به سرعت پرداخت می‌کردیم. وی درباره منبع تامین وثیقه 10 میلیارد تومانی اضافه کرد: بخشی از آن مال خودم بوده و بخشی مربوط به یکی از دوستان بوده است. احمدی در پایان افزود: هنوز زمان جلسه دادگاه مشخص نشده است.

    

ارتش آماده اسکورت آدریان دریا است

امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش از آمادگی نیروی دریایی ارتش برای اسکورت نفتکش «آدریان دریا» خبر داد. وی در حاشیه افتتاحیه سی‌امین دوره دیرین دفاعی دافوس به خبرنگاران گفت: ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی آمادگی دارد که اگر توسط مسئولین بالای کشور تشخیص داده بشود در هر جایی که لازم باشد این کشتی را اسکورت کند. وی افزود: در حال حاضر در خلیج عدن و دریای سرخ هم بالای ۵ تا ۶ هزار کشتی را اسکورت و امنیت را برقرار کرده‌ایم و هرجایی لازم باشد می‌توانیم کشتی‌ها را اسکورت کنیم.

    

تداوم تور دیپلماسی در شرق آسیا؛

ظریف در پکن

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف درحالی راهی تور دیپلماسی شرق آسیایی خود می‌شود که این سفر تنها یک روز پس از بازگشت وی از چهارکشور اروپایی صورت می‌گیرد. وزیر امور خارجه کشورمان که عصر روز یکشنبه، تنها ساعتی پس از بازگشت از کویت، تهران را به مقصد هلسینکی ترک کرده بود؛ در طول ۵ روز کاری، با مقام‌های کشورهای فنلاند، سوئد، نروژ و فرانسه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. ظریف در سفر آسیایی خود قرار است به سه کشور چین، ژاپن و مالزی سفر کند.