رد شدن حکم مصادره بنیاد علوی در آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یک دادگاه تجدیدنظر فدرال، حکم هیأت منصفه دادگاهی دیگر را رد کرد. این حکم به دولت آمریکا اجازه می‌داد ساختمان بنیاد علوی را که ادعا می‌کرد تحت کنترل ایران بود مصادره کند. این موضوع یک شکست برای وزارت دادگستری آمریکا به حساب می‌آید که با امید فروختن این ساختمان سی‌وشش طبقه در خیابان ششصد و پنجاه منهتن و بهای نزدیک به 1 میلیارد دلار و تقسیم کردن مبلغ آن میان قربانیان «بمب‌گذاری‌ها و بقیه حملات مرتبط با ایران»، وارد روند دادرسی شده بود. 

    

لاریجانی:

هنوز تصمیمی درباره انتخابات نگرفته‌ام

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه گفته می‌‌شود ظاهراً شما قرار است از قم برای انتخابات مجلس کاندیدا نشوید، به تسنیم گفت: بنده هنوز درباره اینکه کاندیدای انتخابات مجلس و یا اینکه از حوزه انتخابیه قم کاندیدا شوم تصمیم نگرفته‌ام این ظاهراً که شما می‌گوید از کجا می‌دانید؟ وی درباره اینکه در انتخابات مجلس با کدام جریان سیاسی تعامل و ائتلاف خواهد کرد، گفت: هنوز درباره حضور در انتخابات تصمیم نگرفته‌ام که این موضوعات مطرح باشد.

    

طرح دو فوریتی برای یکسان‌‌سازی حقوق نمایندگان

علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای یکسان‌سازی حقوق نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: این طرح به صورت 2 فوریتی تدوین و تاکنون 40 نماینده این طرح را امضاء کرده‌اند. وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری امضاء این طرح هفته آینده در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار داده می‌شود تا برای بررسی به صحن علنی پارلمان ارجاع داده شود. به گفته وقف‌‌چی در ماده واحده این طرح ذکر شده تمام نمایندگان مجلس باید حقوق و مزایای مصوب این نهاد را دریافت کنند و یا اگر از سازمان یا نهاد دیگری حقوق دریافت می کنند سقف آن بیشتر از سقف مجلس نباشد. نماینده مردم زنجان در مجلس علاوه بر این تلاش داریم تا بر اساس این طرح جابجایی نمایندگان از سایر مجموعه‌ها به وزارتخانه‌هایی مثل وزارت نفت را نیز ممنوع کنیم.

    

نشنیدم وزیری با نماینده مجلس زد و بندی داشته باشد

به گزارش فارس، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری درباره انتشار اخباری مبنی بر شائبه زد و بند برخی وزرا و نمایندگان مجلس برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری گفت: آقای رئیس‌جمهور در جلسات همیشه تاکید دارند، که اعضای دولت وقت خود را برای حل مشکلات نظام و اقدامات قانونی خودشان بگذارند. اعضای هیأت دولت هم تا به حال رعایت کردند، من نشنیدم جایی که وزیری بخواهد با نگاه انتخاباتی فعالیتی کند و یا با نماینده مجلسی بخواهد معاملاتی داشته باشد؛ اگر چنین موردی شما سراغ دارید به من بگویید که با آقای رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت صحبت کنم.

    

نگرانی درباره تحولات اخیر کشمیر

سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان اظهار کرد: تحولات اخیر کشمیر برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی نگران‌‌کننده است. وی با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش در مدیریت حوادث و وقایع کشمیر تاکید کرد: انتظار می‌رود طرفین از هرگونه تصمیم عجولانه در مورد سرنوشت این منطقه و بدون توجه به خواست مردم خودداری نمایند. امیدواریم با تلاش های سیاسی، حقوق واقعی مردم مسلمان منطقه تامین و از جریحه‌دار شدن احساسات ملت‌های مسلمان پرهیز گردد.

    

نماینده تهران در مجلس ششم درگذشت

سیدشمس‌الدین وهابی، نماینده‌ مردم تهران در مجلس ششم درگذشت. مرحوم وهابی استاد دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی بود. وی بعد از تحمل یک دوره بیماری در سن ۶۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.