به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این پرسش که از جایگاه و اختیارات  خود در دولت راضی هستید، اظهار کرد: (اختیارات) خوب است و من راضی هستم. وضعیت دولت خوب است؛ ممکن است اختلافات کارشناسی به وجود آید ولی من رابطه خوبی با رئیس جمهور دارم.

معاون اول رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که دولت چه رویکردی برای افزایش  مشارکت در انتخابات دارد؟ 

اظهار کرد: یکی از مهمترین راهبردهای دولت در بخش سیاست داخلی برگزاری انتخابات پرشور و با حضور گسترده مردم است، البته باید زمینه رقابت همه جریان‌ها به وجود آید و همه جریان‌ها در انتخابات کاندیدا داشته باشند؛ ما تلاش می‌کنیم چنین شرایطی را  فراهم کنیم.

اقدامات دولت برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقدام برای ورود زنان به ورزشگاه توسط دولت انجام شده است اظهار کرد: دولت دغدغه علما را در این زمینه در نظر گرفته است و از وزارت ورزش، کشور و نیروی انتظامی خواسته است برای بانوان محل‌های مناسبی در ورزشگاه‌ها در نظر بگیرد تا این دغدغه مردم متدین حل شود و زنان هم بتوانند در ورزشگاه حضور یابند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت اصلاح ساختار بودجه، با اشاره به این که کسری بودجه یک واقعیت است، افزود: امسال با توجه به شرایط کشور منابع و مصارف بودجه سازگار نیست و منابع کاهش یافته است. سال گذشته در شورای عالی سران سه قوه تصمیمی گرفته شد که حدود 5 میلیارد دلار که در سال 96 وصول شد در صندوق توسعه ملی نگهداری شود که اگر امسال شرایط کشور سخت شد از آن استفاده کنیم که البته دولت هنوز در این زمینه اقدامی نکرده است اما باید دقت داشته باشیم که مصرف این مبلغ موجب افزایش نقدینگی و تورم نشود.

خبر کاغذی

خبرنگاران با اشاره به مشکلات خود از جهانگیری پرسیدند که آیا از این مشکلات خبر دارد که  جهانگیری با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: تلاش ما این بود که فشار مشکلات را از دوش مطبوعات به حداقل برسانیم با وجود آن که برخی کارشناسان به ارز 4200 تومانی اعتقاد دارند ما برای کاغذ ارز 4200 تومانی در نظر گرفتیم و کاغذ را در ردیف کالاهای اساسی قرار دادیم من چندین جلسه در ماه‌های اخیر برای حل مشکلات مطبوعات داشتم و ان‌شاءالله برخی از مشکلات حل می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که چه مسائلی در گفت و گوی تلفنی مکرون و رئیس جمهور صورت گرفت و آیا در این گفت‌وگو پیشنهاد دیدار مستقیم روحانی و ترامپ مطرح شد، افزود: این سوال را باید از دفتر رئیس جمهور بپرسید البته رئیس جمهور گفت‌وگوهای متعددی با مکرون درباره تامین  امنیت خلیج فارس داشته است ما محوری‌ترین مسئولیت خود را تامین امنیت خلیج فارس می‌دانیم. و معتقدیم حضور دیگران در این منطقه ناامنی ایجاد می‌کند. برجام بخش دیگری از این گفت و گوها است برجام برای ما مهم است و مذاکرات حول این مسائل مطرح می‌شود.