آغاز سوختگیری دو کشتی ایرانی در برزیل بعد از دو ماه

به گزارش ایرنا، دو کشتی باری «ترمه» و «باوند» که حامل بار به میزان ۶۶ و ۵۰ هزار تن هستند، سوخت‌گیری در آب‌های برزیل را آغاز کردند. این دو کشتی دو ماه قبل محموله‌هایی را از ایران به برزیل حمل کرده بودند اما به علت تحریم‌های آمریکا و امتناع شرکت دولتی پتروبراس برزیل از سوخت‌دهی، حدود دو ماه در بندر پاراناگوآ لنگر انداخته بودند که با پیگیری‌های فنی و حقوقی شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا (سپید) سوخت‌گیری خود را آغاز کردند و پس از سوخت‌گیری بندر پاراناگوآ برزیل را ترک خواهند کرد. 

    

توقیف یک نفتکش دیگر بر سر تحریم‌های ایران

به گزارش پایگاه خبری «شیپ اند بانکر» کانادا، سنگاپور یک حامل گاز متعلق به یک شرکت چینی را به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، توقیف کرد. هنوز دلیل قطعی این دستگیری مشخص نشده است. اما این شرکت چینی چندی پیش هم متهم به واردات نفت خام از ایران شده بود.  

    

ترامپ:

ایران منتظر جو بایدن است

به گزارش آناتولی، دونالد ترامپ در تازه‌ترین اظهارات خود درباره توافق با ایران گفت: «ایران خواهان توافق و مذاکره است اما ترجیح می‌دهد تا برای یک توافق جدید با آمریکا، منتظر جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا باشد. آنها با خود این تصور را دارند که به جای دونالد ترامپ، منتظر جو بایدن خواب‌آلود بمانند، چرا که با خود فکر می‌کنند که در زمان جو بایدن می‌توانیم به هر توافقی که بخواهیم با او دست پیدا کنیم. اما ایران نمی‌داند که چه اتفاقی می‌افتد. من می‌دانم احتمال باخت من در انتخابات تنها دو درصد است.»

    

کاسه‌ای زیر نیم کاسه «سرمقاله‌نویس گاردین» است

فارس نوشت: حجّت‌الاسلام علیرضا پناهیان، نایب‌رئیس قرارگاه عمّار، طی یادداشتی به سرمقاله رئیس دولت اصلاحات در روزنامه گاردین، واکنش نشان داد. 

در بخشی از یادداشت پناهیان آمده است: «بعضی‌ها چون مطمئن هستند جنگ نخواهد شد فریاد می‌زنند «نه‌ به‌ جنگ علیه ایران» تا بعداً بگویند این سرمقاله‌های گاردین بود که جلو جنگ را گرفت! مثل احمق‌هایی که می‌گفتند مذاکره سایه جنگ را دور کرد، در حالی که پس از مذاکره داعشی‌ها نفوذ کردند و موشک‌ها امنیت را بازآوردند.»

    

مرعشی به الله‌کرم:

نفوذی‌های کارگزاران در انصار حزب‌الله را معرفی کنید

حسین‌الله کرم از اعضای انصار حزب‌الله در برنامه تلویزیونی دست خط مدعی شد که برخی از حاشیه‌ها و تندروی‌هایی که در انصار حزب‌الله بوده است از جانب نفوذی‌هایی بوده که با حزب کارگزاران که بعدها شکل گرفته است رابطه داشته‌اند. 

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره این ادعای الله‌کرم به خبرآنلاین گفت: اصلا به کارگزارن می‌آید که در جایی نفوذ کند؟ اصلا به قیافه ما می‌خورد که در جایی نفوذ کنیم؟ او درباره امتناع الله‌کرم از اعلام اسامی این نفوذی‌ها، اظهار کرد: این افراد نفوذی را به مردم معرفی کنند، خوب است که ما هم آنها را بشناسیم. 

    

تداوم واردات نفت خام ایران توسط ترکیه

به گزارش ایلنا به نقل از تی‌.آر‌.تی، ترکیه، در ماه می ۳۹۰ هزار و ۹۹۱ تن معادل با ۲.۵ میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است. بر اساس آمار موجود، ترکیه در ماه می مجموعا ۲ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۵۱۰ تن نفت خام وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.